utorok 9. októbra 2018

Prežila som svet





Čítané: 9/2018
Počet strán: 239
Väzba: Brožovaná
Vydavateľstvo: Elist
Rok vydania: 2017, druhé vydanie


Úryvok: Volám sa Ela a som jedna z tých, čo prežili. Prišla som o svoju rodinu, priateľov, susedov a vo svojich sedemnástich rokoch som ostala celkom sama. Kedysi som chodila do školy, so spolužiačkami do kina, či len tak sa flákať mestom. Dýchala som čistý vzduch a jedla čerstvé rožky. Teraz väčšinu času trávim v starej zatuchnutej pivnici a deň, keď mám plný žalúdok, môžem pokojne nazvať šťastným. Volám sa Ela a som jedna z tých čo prežili...


Vítam vás pri novej recenzií na knihu Prežila som svet  od Miroslavy Varáčkovej. Prajem vám príjemné čítanie.

Celá táto kniha sa odohráva v budúcnosti -  v Máji 2034. Myslím si, že Ela tak dlho prežila len kvôli svojmu sľubu, ktorý dala svojmu otcovi vo chvíli keď zomieral - budem bojovať o svoj život čo najdlhšie to pôjde. Mala brata Maxa s ktorým sa často hádala, ale aj tak ju jeho smrť zasiahla, tak ako aj smrť jej mamy, ale myslíte si, že to bolo naozaj tak a sú všetci mŕtvy? 

Kniha je rozdelená na tri väčšie časti a 58 menších kapitoly. Každá väčšia časť zachytáva istý okamih života Ely. Musím pravdu povedať v prvej časti som bola taká šťastná z Elinho života po istých udalostiach, že do druhej časti som sa bála ísť keďže má názov zrada. Až po jednom dni som nabrala odvahu a pustila sa do tejto časti. Bola som smutná neznášala som dohliadačov (dohliadači boli ľudia, ktorý zabíjali všetkých okrem čistých ľudí). Asi by som vám mala teraz vysvetliť prečo vlastne boli zabíjaný "nečistý ľudia". Čistý ľudia sú tí, ktorý nemajú v sebe nič umelé (napríklad srdce - áno aj taká postava bola v knihe zabitá zato, že mala v sebe umelé srdce, aby mohla žiť), nejedia genetický modifikované jedlo. Čistým išlo o to, aby napravili túto skazenú dobu a tak sa rozhodli pozabíjať všetkých nečistých ľudí.

Hneď v úvode knihy nám Ela ukazuje ako musí bojovať, aby mala aspoň čo jesť. Keď v tom ju zachytí senzor a začnú ju naháňať dohliadači. Keď pred nimi uteká, niekto ju stiahne do kríkov, keď si uvedomí kde vlastne je zistí, že ju stiahol ukrytí dohliadač. Myslíte si, že je to v dobrom, alebo sa práve začína Elin boj o život? 

Kniha zachytáva zopár Eliných dní v týchto ťažkých podmienkach, kde musí doslova bojovať o život každý deň. Taktiež musí aj zachraňovať svojich priateľov, ktorý prežili vojnu a teraz sa musia skrývať, aby ich nezabili.

Knihe by som dala 4🌟 z 5🌟 

Za knihu na recenziu ďakujem vydavateľstvu Elist, ak vás táto kniha zaujala môžte si ju zakúpiť tu.


                                                                                              


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára