utorok 22. augusta 2017

Tisíc chlapčenských bozkov

Tillie Cole 



Počet strán:323
Väzba:Brožovaná
Vydavateľstvo: Yoli
Rok vydania:2017
Jazyk: slovenský

Anotácia: Rune pochádza z Nórska. Má päť rokov a nepáči sa mu, že sa musí s rodičmi presťahovať do Ameriky, kde jeho otec dostal prácu. Po príchode sa však zoznámi s rovesníčkou Poppy a jeho život je hneď ružovejší. Rodí sa medzi nimi hlboká náklonnosť, každú voľnú chvíľu trávia spolu, je z nich nerozlučná dvojica. Poppy však nadovšetko miluje aj svoju babku, ktorá jej pred odchodom na večnosť daruje obyčajný zaváraninový pohár plný papierových srdiečok. Má si na ne zaznamenať tisíc najkrajších bozkov, ktoré raz v živote dostane. Prejde desať rokov a Rune sa s rodičmi- zasa nerád- vracia do Osla. S Poppy si sľúbili, že budú každý deň v kontakte. Ona sa však zakrátko odmlčí a záhadne kamsi zmizne. Neodpovedá na maily, nedvíha telefón. Čo sa stalo? Oklamala ho? Našla si niekoho iného ? Veď sa predsa mali radi! Rune zatrpkne a zanevrie na celý svet. A keď po čase opäť prichádza do Ameriky, dozvedá sa pravdu. Tá sa mu však páčiť nebude...

 Poppy a Rune. Najlepší priatelia navždy. Aspoň som si to myslel. Zvláštne, ako sa veci menia.

Táto kniha je hrozne smutná, viac ako polovicu knihy som preplakala. Podľa názvu som súdila, že bude (možno) až priveľmi presladená láskou. Hmmm, ale nebolo to tak, respektíve ja si pod pojmom "poriadne presladená kniha láskou" nepredstavujem takúto knihu. Táto kniha mi  pripomínala knihu od Johna Greena- Na vine sú hviezdy.

Láska medzi Runem a Poppy je presne taká o akej sníva veľa dievčat. Je krásna a úprimná. Keď Poppyna babička zomierala ako to oni nazývali "išla domov,, darovala Poppy zavaraninové sklo plné papierových srdiečok na ktoré si ma zapisovať  bozky, ktoré sú vynimočné. 

Zaspala som v jeho náručí s úsmevom v srdci a na perách.

Keď jej babička zomrela Poppy sa stretla s Runem a ten jej sľúbil, že jej pomôže to sklo naplniť 1 000 bozkami. Tu sa začala ich malička láska, ktorá prerástla do krásnej veľkej lásky. Ich láska trvala necelých 10 rokov.

Poppy je nadaná violončelistka a má obrovský sen dostať sa na Julliard v New Yorku, neskôr hrať na Carnegie Hall.  Rune si nenechal ujsť žiadne Poppyne vystúpenie, bol na každom jej recitály. A splnil jej to najväčšie prianie a vzal ju do New Yorku.

Rune keď sa vrátil z Nórska bol z neho úplne iný chlapec akého Poppy poznala. Začal fajčiť a stretávať sa s inými ľuďmi. Keď sa vrátil späť domov Poppy ho nejaký čas odmietala nechcela sa sním ani stretnúť, ale Rune žiadal vysvetlenie prečo sa vyhýbala emailom a telefonátom a tak sa dozvedel krutú pravdu, ktorá ho zlomila ešte viac.

Spočiatku keď táto kniha vyšla a prvý krát som ju videla v kníhkupectve v Bratislave rozmýšľala som či si ju kúpiť, na jednej strane som nechcela, keďže som o tejto autorke nikdy nepočula, ale potom som raz išla zo školy do kníhkupectvá a tam som sa motala nejaký čas až som znovu narazila na túto knihu a kúpila som si ju o mesiac neskôr. Ľutujem len jedinú vec... PREČO som si ju nekúpila SKôR 😔😔. Tejto knihy patrí 5* z 5* bola naozaj krásna a veľmi smutná.


                                                                  Nessi






2 komentáre: