nedeľa 10. septembra 2017

Harry Potter a kameň mudrcov


J.K.Rowling 



Čítane: 8/2017
Počet strán: 318
Väzba: pevná
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania:2000

Anotácia: Harry Potter je sirota, žije u príšerných príbuzných a až do svojich jedenástich rokov si myslí, že je obyčajný chalan. Potom však začne dostávať záhadné listy, navštívi ho sympatický obor, na jeho radu sa Harry prihlási na Rokfortskú strednú školu čarodejnícku, naučí sa hrať metlobal a stretne sa v boiI so svojím úhlavým nepriateľom. Dôvodom, prečo sa to všetko stane, je jasný HARRY POTTER JE ČARODEJNÍK!



Kniha Harry Potter sa mi páčila oveľa,oveľa,oveľa viac než film. Filmy ani už nepozerám veľmi, len čítam knihy. Prečo tu porovnávam film a knihu? Viac menej pretože keď som mala asi desať rokov začala som sa zaujímať o knihy ale poriadne čítať som začala asi až v štrnástich. Presne kniha Harry Potter bola dôvodom prečo som sa začala zaujímať o knihy. Túto knihu som mala prečítanú za 3 dni, bola super. A už teraz sa teším na ďalšie časti.

V tejto knihe sa mi páčilo ako je tam ukázané ako sa dostal Harry k Dursleyovcom. Vo filme niesom si istá videla som ho pred 7rokmi myslám, že to tak nebolo ukázané. A podľa mňa bolo aj viac a lepšie ukázaných vecí. Vôbec sa mi nepáčili postavy Dursleyovcov. Nikto z nich. Tak som ich neznášala. Keď Harry prišiel do Rokfortu bola som šťastná, nevedela som sa dočkať časti knihy kde začína jeho život na rokforte. 

Keď prišiel na Rokfort- Draco Malfoy-fujj. Ďalšia postava, ktorú som v tejto knihe neznášala. Prečo bol taký hnusný? Toľko problémov spravil Harrymu. Tak veľmi som ho neznášala, dúfam, že do ďalších časti Harryho sa zmení k lepšiemu.

Ďalší, koho som nemala rada bol Snape, ale ku koncu knihy som mala z neho zmiešané pocity či ho mať rada, alebo nie. Ten profesor Quirell ( Prepáčte, ak som zle napísala jeho meno, niesom si istá či je správne napísané) bol na rovnakej "nohe" ako Snape. S takým rozdielom, že tohoto som mala na začiatku celkom rada, ale na konci keď sa zmenil, respektíve pomáhal vrahovi Harryho rodičov,  tak som mala z neho zmiešane pocity, ako sa dokáže takto pretvarovať a nenávidela som ho. Aspoň, že v ďalších častiach zatiaľ nebol.

Zvyšných profesorov z Rokfortu som mala rada 😇😇 Najviac zo všetkých asi Dumbledora a Hagrida. Obaja mi prišli taký veľmi milý k Harrymu (minimálne Harrymu), ako mu Hagrid pomáhala, s kúpou veci v Šikmej uličke a taktiež aj počas celého roka. Dumbledore sa mi páčil minimálne tým ako sa zachoval keď Harry objavil čarovné zrkadlo. Ako mu len povedal o tom zrkadle, a nemal z toho problémy, a tiež aj ako mu zachránil život pri boji s Voldemortom. 

Na knihu Harry Potter a tajomná komnata sa môžte čoskoro tešiť. 

Túto knihu by som ohodnotila na 4,5* z 5*.  
                                                                  Nessi





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára