nedeľa 21. apríla 2019

Slnko a jeho kvety






Čítané: 3/2019
Počet strán: 248
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Lindeni 
Rok vydania:2019



"kašli na to
nechaj to tak
nech sa deje čo sa má
v každom prípade
nič
na tomto svete
ti nikto neprisľúbil
ani ti nič nepatrí
- všetko čo más si ty sama"


Ahojte, chcela by som Vás privítať pri ďalšej foto - recenzií. Tento krát na knihu Slnko a jeho kvety od poetky Rupi Kaur.

O tejto autorke ste už určite  počuli, keďže autorka tiež vydala knihu Mlieko a med. Poézia v týchto knihách je občas veľmi smutná, keďže autorka píše o živote, o veciach s ktorými sa množstvo žien nevie vyrovnať a snaží sa týmto ženám pomôcť prijať samu seba aj keď utrpia nejakú traumu, ktorá ich môže až veľmi zasiahnuť.


,, neničí ma to
čo po nás zostalo
ale to čo sme mohli vybudovať
keby sme (spolu) zostali."

Kniha je rozdelená do piatich kapitol - vädnutie, opadávanie, zakoreňovanie. rast, rozkvitanie. V každej z týchto kapitol sú časti ktoré sa mi veľmi páčili a zopár ich v tejto recenzií aj môžte nájsť.

,,aj keď vedia
že tu nie sú nadlho
vždy sa rozhodnú žiť
svooje životy najsvetlejšie ako sa dá
   - slnečnice "

Kniha je dopĺňaná aj množstvom obrázkov, ktoré si autorka aj sama kreslila.

Knihám tejto autorky som sa spočiatku veľmi vyhýbala, keďže poéziu som už čítala a veľmi sa mi nepáčila, ale nakoniec som sa odhodlala a skúsila to s touto knihou. Ľutujem to? Neviem si vlastne ani sama na túto otázku odpovedať, pretože keď som začala čítať prvú knihu páčila sa mi omnoho viac ( avšak knihu som čítala v angličtine,ale nedočítala som ju pre moju chabú angličtinu). Možno je to tým prekladom, že sa mi kniha až tak nepáčila, ale tak samozrejme, že básne je veľmi ťažké preložiť tak aby zostala zachovaná pointa veršov.


"tou najväčšou lekciou ktorú by žena mala dostať

je že od prvého dňa 
mala v sebe všetko potrebné
to svet ju presvedčil že nemá."

Na knihe sa mi nepáči, že viazaná v mäkkej papierovej väzbe a ešte k tomu aj v bielej farbe. Pretože ak si na ňu nedávate obrovský pozor, tak sa veľmi rýchlo zašpiní 😔, je škoda, že knihu nevydalo vydavateľstvo v takej obálke ako bola vydaná aj kniha mlieko a med.

"tým ktorí k tebe neboli fér
želaj čistú lásku a pokoj v duši
a pokračuj vpred
- oslobodí to oboch"


Knihe by som dala 4 🌟 z 5🌟 
Za knihu na recenziu by som chcela poďakovať vydavateľstvu AlbatrosMedia , ak ste stále nečítali túto knižôčku tak to napravte tu.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára