streda 5. decembra 2018

V znamení Ametystu





Čítané: 11/2018
Počet strán: 435
Väzba: pevná
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania:2018



Úryvok:Mala som ich nad hlavou. Jasné, ťahajúce sa po celej oblohe, vpletené do oblakov. Fialové vlny. Stála som na parkovisku benzínovej pumpy. Poryvy vetra tlačili do stromov v priekope a jedine občasné trúbenie áut a trkotanie spoluhráčok ma ubezpečovalo, že nie som na konci sveta. Nervozita z nadchádzajúceho zápasu bola v porovnaní s tým, čo som pociťovala teraz, úplná malina. Vytiahla som z vrecka mobil. Po niekoľkých zazvoneniach sa ohlásil zadychčaný Carson. „Máme tréning, Meg. Zavolám ti o hodinu.“ Jedna z fialových vĺn klesla o čosi nižšie. „Neuveríš, čo práve vidím.“ „Rowdyho Roostera na zadnej časti autobusu?“ „Hej! Ty si o tom vedel?“ zvolala som prekvapene. „Trénerku Stickernovú porazí.“ S rukami zloženými na hrudi a tvárou spolovice skrytou za modrou šiltovkou študovala dokonalý nákres maskota Vine- 12 landskej strednej – výtvor futbalistov. Pevne stískala pery. Vezuv sa opäť prebúdzal.






Po dlhšom čase Vás vítam vás pri novej recenzií na knihu V znamení Ametystu od mladej slovenskej blogerky a autorky Majky Danihelovej. Prajem vám príjemné čítanie.


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt v znamení ametystuSedemnásťročná Meggie je celkom obyčajné dievča. Jedného dňa sa však na oblohe zjavia zvláštne fialové vlny, zaútočí na ňu bojovníčka s očami čiernymi, ako najhlbšia temnota sveta a zachráni ju starena s palicou, na ktorej ožívajú čudesné ornamenty. Meggie sa razom ocitne v prapodivnom Ametystovom lese, ktorý poznala len z maminho rozprávania. No Ametystový les je skutočný. Prírodné spoločenstvo víl a voktariánov v ňom žije pod ochranou Ametystového lampáša. Meggie sa do tohto fantastického sveta nedostala náhodou. Nie všetkým členom Lesnej rady ide o dobro spoločenstva a Meggie sa snaží pred svojím pravým poslaním utiecť. Spoločníkom jej budú noví priatelia a zápisky mŕtvej mamy.

Červenovlasé dievča Meggie je hlavnou hrdinkou príbehu. Meggie je drzá, odvážna, nespútaná a tajomná. Už od začiatku som ju mala rada. Páčila sa mi jej povaha, ale občas som sa o ňu strašne bála, ako to s ňou dopadne pre jej odvážnosť a odhodlanie. V nebezpečných chvíľach sa, teda ocitla pravidelne 😅.

Ďalšou hlavnou postavou bol Wen. Slepý chalan, ktorého som si zamilovala ( určite si ho zamilujete aj vy), bol slepý, aj napriek chorobe, kvôli ktorej oslepol bol láskavý a milý. S Meggie sa skamarátili dosť rýchlo a vytvorili si pekný kamarátsky vzťah.Dúfala som, že toto kamarátstvo prerastie do niečoho väčšieho, ale či sa tak stalo to musíte zistiť sami pri čítaní knihy.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt v znamení ametystuPríbeh je rozdelený na tri väčšie časti - Na druhom konci vesmíru, Polnočná žiara Ametystu a, ako posledná je Dieťa dvoch národov a 70 menších kapitol. Trošku som čakala nejaké to napätie už v prvej časti, ale žiaľ také poriadne napätie, kde som ani okom nežmurkla som zažila až polovici druhej časti, a to ma trošku sklamalo.

Tiež som čakala nejakú tú romantiku, ale žiaľ, nenašla som takmer žiadnu. Čiže knihu určite odporúčam neromantickým typom. Namiesto romantiky tu zohráva veľkú rolu priateľstvo a rodina. Počas čítania sa určite aj zasmejete, ja som sa, teda občas poriadne zasmiala, aj keď to u mňa nieje zvykom.

Túto knihu som čítala veľmi dlho. Napriek tomu, že ma niečo cez štyristo strán čítanie mi trvalo asi tri týždne aj keď sa kniha čítala ľahko a rýchlo. V škole sme mali dosť ťažké obdobie, a tak som už nemala ani chuť pozerať na ďalšie písmenká v knihách. A práve pre toto obdobie táto kniha u mňa nezískala veľa hviezdičiek aj keď si myslím, že niekedy pri re-readingu získa určite lepšie hodnotenie.

Knihe by som dala 3,5🌟 z 5🌟 

Za knihu na recenziu chcem poďakovať vydavateľstvu AlbatrosMedia, ak vás kniha zaujala kúpiť si ju môžte tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára