nedeľa 16. septembra 2018

Hraj fér








Čítané: 9/2018
Počet strán: 324
Väzba: pevná
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania:2018

Úryvok: Vedela som, že príde. Hneď ako sa dozvedel, že u svojej starkej strávim tohtoročnú Veľkú noc, vybral sa k nám. Ako na hotové. Bolo skoré aprílové ráno, chladné slnko ešte ani len nestihlo rozlepiť oči a on už stál na prahu vchodových dverí starkej domu. „Dobré ráno, teta Anda,“ povedal nahlas. Presne tak, ako to mal vo zvyku. „Ahoj, Jorik,“ privítala ho vrele starká. Potom ku mne doľahlo jej nadšené pišťanie. Nikdy nepochopím, prečo sa vo veľkonočnej oblievačke chalani tak nesmierne vyžívajú. A nikdy nepochopím, prečo im to staršie ženy tolerujú. My mladšie máme tejto slovenskej tradície plné zuby. Potriasla som hlavou a prinútila sa vyliezť zo zadnej izby. Nech sa stane, čo sa stať má. „Á, tu si, Alexis,“ otočila ku mne starká veselú tvár. Jej farebná zástera bola mokrá, ale nie až tak veľmi, ako som si myslela, že bude. Pocítila som malý záchvev nádeje. Hádam bude Jorik ohľaduplný aj voči mne… „Prišiel Jorik,“ mlela starká ďalej a usmievala sa od ucha k uchu. Očividne sa jej oblievačka páčila. Alebo sa jej páčil Jorik. Alebo oboje. „Vôbec som ho nečakala. Ty vari áno?“


Alexis je mladé dievča, ktoré sa musí s otcom presťahovať na dedinu k babke, kde musí svojmu otcovi pomáhať na stavbe domu, kde sa zoznámi s chlapcom z dediny Jorikom. Spoznávajú sa, stretávajú, kamarátia, až jedného dňa... hádajte čo.

 Kniha zachytáva 16 rokov, počas ktorých spoznávame hlavné postavy Alexis, Jorika a vzťah, ktorý sa medzi nimi vyvíja. Po pravde tento ich vzťah sa mi od začiatku zdal čudný. A naozaj čudný bol. Ale to zistíte keď si knihu prečítate.

Kniha sa mi síce páčila, ale vadilo mi na nej, že bolo tam veľmi málo vedľajších postáv, celý dej sa točil len okolo Alexis a Jorika. A ten dej bol tak strašne zaláskovaný, že to bolo až hrozné čítať o toľkej láske, keby autorka aspoň pridala viac vedľajších postáv, to by bolo oveľa lepšie.

Chýbal mi tu epilóg, aj keď koniec bol viac menej jednoznačný, potešilo by ma ešte zopár stránok z ich životov v budúcnosti.

Nato, že autorka je Slovenka, dala teda dosť čudné mena do knihy, čo ma dosť prekvapilo, ale neprekážalo mi to, aspoň nedala klasické slovenské mená čo ma dosť potešilo a ani som nemala pocit, že autorka je Slovenka.

Alexis som chápala, aj keď ju isté veci trápili, hoci občas mi prišlo jej správanie čudné, chápala som ju a súcitila som sňou, zatiaľ čo Jorik sa správal podľa mňa ako totálny kretén, vôbec som nerozumela jeho správaniu, raz sa tváril, že je úžasný a fantastický a neskôr sa správal ako úplný magor.

Tejto knihe by som dala 4⭐z 5 


Za knihu na recenziu by som chcela poďakovať vydavateľstvu AlbatrosMedia , ak ste stále nečítali túto knihu napravte to tu.

                                                                                            

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára