utorok 14. augusta 2018

Wonder woman: Válkonoška





Čítané:  8/2018
Počet strán: 345
Vydavateľstvo: CooBoo
Väzba: pevná 
Rok vydania: 2018


Úryvok:Diana se na startovní čáře zlehka zhoupla na špičkách s lýtky napnutými jako tětiva a s matčinými slovy v uších. Na zápasnické klání a hod oštěpem, začátek oblíbených her Nemeseia, se sešel hlučný dav, ale opravdovým lákadlem byl závod v běhu. Všude se šuškalo, že tentokrát se ho účastní i královnina dcera. Když Hippolyta uviděla Dianu ve skupince běžců shluklé na písku arény, netvářila se, že by ji to překvapilo. Sestoupila dle tradice z tribuny, aby popřála atletům štěstí, občas přátelsky zažertovala a jindy zase někoho několika slovy povzbudila. Na Dianu jen bez náznaku zvláštní přízně kývla, ale do ucha jí zašeptala tak tiše, že to nikdo jiný nemohl slyšet: „Do závodů se člověk nepouští proto, aby prohrál.“ Amazonky lemující cestu ven z arény už nadšeně dupaly nohama a skandovaly v netrpělivém očekávání začátku her. Po Dianině pravici stála Rani a usmívala se jako sluníčko. „Hodně štěstí!“ popřála jí, laskavá, zdvořilá a samozřejmě jako vždycky vítězná.


Leigh Bardugo  je štyridsaťtri ročná autorka pochádzajúca z Jeruzalemu aj, keď vyrastala v Los Angeles. Leigh píše prevažne Fantasy a Young-adult fiction. Svoje štúdium ukončila v roku 1997 na Yale University. Shadow and Bone bol jej prvý román, ktorý vydala v roku 2012. 

Vítam vás pri novej recenzií na knihu Wonder Woman: Válkonoška. Prajem vám príjemné čítanie.  



Ikony DC. To je názov novej série, ktorá je však iná ako ostatné knižné série. Táto knižná séria bude mať na každú knihu iného autora. Ako prvá začala písať Leigh Bardugo a ďalšími autorkami budú Marie Lu a Sarah J. Maas...

Prvá kniha z tejto série rozpráva o mladej Diane, z ktorej sa v budúcnosti stane Wonder Woman. Dnes je však mladé dievča, ktoré chce ostatným bojovníkom Rajského ostrova ukázať, že je rovnako silná ako oni. Keď prebiehajú preteky, v ktorých súťaží aj Diana poruší zákon a zachráni Aliu - dievča, ktoré chcú všetci zabiť, pretože môže spôsobiť vojnu. Keďže dievčatá zistia, že existuje možnosť, ako zachrániť Aliu, aby nemusela zomrieť  rozhodnú sa začať svoje veľké dobrodružstvo cez pol sveta, aby zachránili Aliu. Čo myslíte podarí sa Diane a Alii oklamať všetkých, ktorí chcú Aliu zabiť a zachránia ju?

Postavu Diany a Alie som si obľúbila aj, keď spočiatku som veľmi Aliu nemala rada, potom som si ju obľúbila. Obe dievčatá mi prišli také odvážne, toľko veci dokázali spraviť a toľkých ľudí poraziť dokonca aj veľmi blízke osoby. 

To, čo by sme pri takomto žánre čakali je akcia. To som očakávala aj ja. No žiaľ, bolo jej tu veľmi málo a vedela by som si ešte minimálne jednu alebo dve akčné scény predstaviť. No napriek tomu, že táto kniha bola moja prvá od Leigh páčila sa mi aj, keď tá akcia mi tam veľmi chýbala. Určite o mne viete, že akčné knihy zbožňujem. Aj, keď v knihe chýba akcia, je tu dôležitejšia téma, ktorá sa v knihe rozoberá. Sila dievčenského priateľstva.  To, že dievčatá verne bok po boku bojujú a chránia sa, to, ako sa medzi nimi utužuje priateľstvo.  
Dej nebol ťažký, čítalo sa to ľahko a myslím si, že všetko bolo aj tak dobre vysvetlené a okrem akcie tejto knihe nič nechýbalo. Vzhľadom na to na akú tému alebo aj na obsah knihy, túto knihu by som odporúčala, aj mladším čitateľom fantasy, možno, aj 12+ keďže táto knihe nieje ničím zložitá. Ja ako fanúšička DC comics, by som odporúčala túto knihu hlavne fanúšikom DC comics a nielen túto knihu, ale celú túto sériu.
Knihe by som dala 4 ⭐ z 5⭐

Za poskytnutie knihy na recenziu chcem poďakovať vydavateľstvu AlbatrosMedia, ak vás kniha zaujala zakúpiť si ju môžte tu.



 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára