sobota 11. augusta 2018

Město z kostí






Čítané:  7/2018
Počet strán: 410
Vydavateľstvo: Knižní klub 
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2013



Úryvok: To snad nemyslíš vážně," nevěřícně pronesl vyhazovač a založil si ruce na klenuté hrudi. Z výšky se podíval na chlapce v červené bundě na zip a zavrtěl oholenou hlavou. „S tímhle dovnitř nemůžeš." Asi padesát teenagerů, kteří čekali ve frontě před klubem Pandemonium, se naklonilo blíž a nastražilo uši. Než se člověk do tohoto oblíbeného klubu dostal, musel si pěknou chvilku počkat, zvlášť v neděli, a ve frontě se toho většinou moc nedělo. Vyhazovači si okamžitě a bez milosti došlápli na každého, kdo vypadal, že by mohl dělat potíže. Patnáctiletá Clary Frayová, která stála ve frontě se svým nejlepším přítelem Simonem, se jako všichni ostatní naklonila dopředu v naději, že aspoň zaslechne něco zajímavého. „Prosím vás." Chlapec zvedl předmět sporu nad hlavu. Vypadalo to jako dřevěná hůl, na jednom konci zašpičatělá. „Patří to k mýmu kostýmu."


Štyridsaťpäť ročná Judith Rumelt, ktorá píše pod pseudonymom Cassandra Clare sa narodila v Teheráne a v súčastnosti žije v Massachusetts so svojím manželom  a tromi mačkami. Je autorkou trilógie Nástroje smrti, ktorá sa neskôr rozrástla o ďalšie tri diely a z plánovajem trilógie vznikla hexalógia. Cassandre sa očividne tento svet, ktorý si vytvorila veľmi páči, a tak prišla s ďalšou trilógiou v tomto svete Pekelné stroje a práve píše ďalšiu sériu Dark Artifices.

Vítam vás pri novej recenzií na knihu Město z kostí od Cassandry Clare.  Prajem vám príjemné čítanie.






Clary Fray je obyčajné pätnásť ročné dievča, ktoré o svojom pôvode nič netuší, až raz sa dostane do klubu so svojím najlepším kamarátom Simonom a vidí ľudí. Nič zvláštne by natom nebolo ak by tých ľudí videli aj iný. No nikto okrem Clary ich nevidí. Clary je zmätená a poostupom času začne objavovať svoj pôvod, ktorý je prekvapivý. Aj keď mňa  to  neprekvapilo, keďže som už pred knihou videla seriál síce len prvú sériu, ale to mi stačilo nato aby som sa dozvedela dôležité veci z deja. A to asi  bola chyba.

Pred touto knihou som začala čítať knihu Polnočná dáma. Žiaľ, po deväťdesiatích stránkach som to vzdala. Tá kniha mala strašne dlhý začiatok. A viacerí ľudia mi povedali, že takýto je štýl písania Cassie. Nie! Ľuďom, ktorý vám povedia takýto nezmysel neverte. Ak máte radi akciu a keď sa stále niečo v knihe deje tak toto je pre vás. Začiatok mi vôbec neprišiel zdĺhavý práveže som mala pocit, že sa stále niečo deje už od začiatku.

Clary som si hneď na začiatku obľúbila. Je ľahko ovplyvniteľná, nebojácna (aj keď to neplatí 100 percentne) a má cieľ - zachrániť svoju matku, ale tiež odhaliť minulosť svojej matky a zistiť kým vlastne je.
Jace Wayland. To je láska  na celý život. Milujem ho od kedy som videla seriál, potom čítala knihu a potom videla film. To je tá postava, ktorá vás donutí čítať ďalej tak ako mňa. Asi pri žiadnej postave som si tak veľmi neželala aby to bola skutočná osoba, nie len vymyslená postava v knihe.

Lightwoodovci. V seriáli som si obľúbila aj Lightwoodovcov, Magnusa Banea, Jace Waylanda a nesmiem zabudnúť ani na Clary Frayovú. No žiaľ na moje sklamanie v knihe som si zo všetkých týchto postáv obľúbila len Clary a Jacea ostatný mi prišli taký, že mohli byť aj lepší preto som knihe vzala 0,5 hviezdičky. Tešila som sa keď som videla kapitolu ako Magnus Bane a keď mali prísť do deja moje obľúbené postavy, ale bola som z toho trošku sklamaná.  

A celé to zakončím tým ako by som zhodnotila štýl písania a celkový dej. Bol napínavý, aj keď občas sa našli nejaké časti pri ktorých som sa nudila (áno viem, keby som nevidela seriál nenudila by som sa ani chvíľku). Čítalo sa to celkom ľahko nebolo tam nič nadčím by sa trebalo tuho zamýšľať a ten koniec poviem vám. To bola pecka. Knihu odporúčam všetkým, ktorý majú radi akčné fantasy knihy. Tiež aj všetky možné aj nemožné bytosti ako čarodejníci, vlkolaci, tieňolovci, démoni a iný.

Knihe by som dala 4,5 ⭐ z 5⭐


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára