nedeľa 5. augusta 2018

Tajemství modrých dopisů

                                                    

                                                       


                                              



Čítané:  7/2018
Počet strán: 309
Vydavateľstvo: MOTTO
Väzba: pevná s prebalom
Rok vydania: 2018



Úryvok: Byl to krásný pohřeb a nebylo divu, protože ho naplánovala Natalie a ta měla na organizaci společenských akcí neobyčejný talent. Luke šel do pohřebního ústavu s ní, ale všechny detaily vymyslela sama, od košíku na peněžní dary určené Národní společnosti pro léčbu rakoviny až po video se vzkazy pozůstalým, které se ve smyčce přehrávalo ve vestibulu smuteční síně. V michiganském Farmington Hills to byl nejspíš pohřeb roku. Luke zmáčkl tlačítko na ovladači garážových dveří a zajel vlevo od Nataliina béžového minivanu. Když se vůz přehoupl přes dvojitý práh, znamenalo to, že jsou doma, a děti se na zadním sedadle začaly vrtět. Luke se podíval do zpětného zrcátka na Willa. Už zase měl oči celé červené. Čtrnáct byl hodně obtížný věk, a to se ještě chudinka musel vypořádat s matčinou smrtí. Do stadia, kdy bude tak vyčerpaný, že mu slzy vyschnou, se ještě nedostal. Luka napadlo, že kvůli zvýšené hladině hormonů pláčou teenageři zřejmě mnohem víc než dospělí. On naproti tomu už žádné slzy neměl, ale bylo mu ještě hůř, než když je nedokázal zastavit. 







Tento príbeh mi príde taký akoby sa autorka inšpirovala sama sebou. Keďže aj na prebale knihy je napísané,že sama autorka trpela veľmi vzácnou formou rakoviny. Kniha sa začína hneď keď sa Luke s deťmi vráti z pohrebu manželky Natalie. Luke začne dostávať čudné listy - listy od svojej mŕtvej manželky Natalie. Lenže. To niesu obyčajné listy. Sú to listy, ktoré odhaľujú minulosť Natalie a všetky tajomstvá, ktoré Natalie nestihla, alebo nechcela povedať svojmu manželovi za života. A tak Luke začína pátrať po minulosti svojej manželky a odhaľuje naozaj veľmi zaujímavé veci. 


Kniha bola taká priemerná. Luke a Natalie mali spolu tri deti. May, Clayton a Will. Bolo mi veľmi ľúto tých detí, hlavne keď najmladší Clayton chcel svoju mamičku, ale nemohol ju mať a tak počúval jej hlas nahratý na telefóne, alebo jej videá, ktoré pred smrťou nahrala. Pri týchto pasážiach v knihe mi často krát vypadla slzička z oka a niekedy aj viac ako jedna. Keď Luke odhalil tajomstvo svojej manželky to som plakala ešte viac. To by mi nenapadlo, aj keď trošičku som mala tušenie o čo by mohlo v tejto knihe ísť, veľmi som tomu neverila, keďže dej sa čím ďalej tým viac zamotával a mňa občas zmiatol. Neskôr som sa nato už vykašľala a nehádala o čo by mohlo ísť v deji a nechala som sa prekvapiť ako to autorka vyrieši.

Prvých 50 strán knihy ma až tak nebavilo a čítala som ich asi 2 dni, ale potom keď sa to už začalo všetko zamotávať a celý ten dej sa rozbehol prečítala som viac než polovicu knihy za jeden deň, stále som chcela vedieť viac a viac z tajomstiev Natalie. Páčilo sa mi ako autorka vykreslila Luka, starostlivého a smútiacého otca troch detí. Aj napriek obrovskej strate milovanej manželky, snažil sa dať svojim deťom všetko čo mohol. Spočiatku sa im snažil vynahradiť aj matku, ktorú stratili, ale to mu veľmi nešlo. A tak aspoň robil čo bolo v jeho silách. 


Tejto knihe by som dala 4⭐ z 5⭐

Za poskytnutie tejto knihy ďakujem vydavateľstvu AlbatrosMedia a ak by ste si ju chceli prečítať môžte si ju zakúpiť tu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára