streda 8. augusta 2018

Renegáti









Čítané:  6/2018
Počet strán: 506
Vydavateľstvo: Egmont (AlbatrosMedia)
Väzba: pevná s prebalom
Rok vydania: 2018




Úryvok:  Před čtyřmi sty lety se lidé výjimečnosti báli. Pronásledovali nás a trýznili. Vysmívali se nám, utlačovali nás. Měli nás za čarodějnice a démony, za netvory a zrůdy. Kamenovali nás a věšeli, posílali nás na hranici, kde jsme hořeli před očima krutého davu pyšného na to, že z povrchu světa smetl dalšího vyděděnce.
Nebáli se zbytečně.
Stovky let. Kdo by něco takového vydržel?
Všechno změnil Ace Anarchista. Shromáždil všechny nejmocnější jedince našeho druhu, které se mu podařilo najít, a společně se postavili útlaku a pronásledování.
Začal infrastrukturou. Vládní budovy spálil na prach. Banky a burzy srovnal se zemí. Mosty vyrval z náruče oblohy. Dálnice přeměnil v kamenitou pustinu. Když na něj armáda poslala letadla, smetl je z nebes jako otravné mouchy. Tanky rozdrtil jako hliníkové plechovky.
Pak se zaměřil na ty, kdo ho zradili. Kdo zradili je všechny.
Svrhl celé vlády. Rozpustil bezpečnostní složky. Navonění byrokraté, kteří si koupili moc a vliv, – ti všichni zemřeli během několika týdnů.



Keď zavraždili Noviných rodičov, spolu s mladšou sestrou, Nova dúfala,  že ju prídu zachrániť Renegáti, no neskôr zistí, že neprídu. O 10 rokov neskôr, keď má Nova 16 rokov, chce sa im  pomstiť. Najprv patrila k Anarchistom, ale zistila, že dokáže nespať celé noci, a tak to uvedie, ako svoju superschopnosť a chce sa pridať k Renegátom - superhrdinom. Keďže už o nej majú záznamy, že je anarchistka musí ich nejak oklamať, aby jej dovolili prísť na Renegátske skúšky a nepotrestali ju ihneď. A tak Nova vymyslí plán. Čo myslíte aký?

Keďže som počula veľa chváli na Marrisu chcela som ju spoznať naozaj. Po nejakých 100 stranách som si myslela, že asi nebude taká skvelá ako ju každý ospevuje. Prvých 150 strán som čítala týždeň, ten začiatok sa mi vôbec nepáčil. Ale po 150 strane sa dej začínal pomaličky rozbiehať renegátskymi skúškami a už to pokračovalo trošku napínavejšie, ale stále to nebolo to pravé orechové. Tie prvé strany som sa vôbec nevedela sústrediť a zaspávala som pri knihe a inak to nebolo ani po 150 strane stým rozdielom, že autorka už udržala moju pozornosť dlhšie a páčilo sa mi to viac, ale stále tam boli také unavujúce pasáže.

Čakala som napínavejší koniec a takú jemnú lovestory, nič presladené, nič komplikované, len také náznaky, ale tak nič no nie v každej knihe musí byť lovestory :D  Musím však uznať, že akčné scény autorka napísala skvelé. Tie sa mi veľmi páčili a hltala som ich jednu za druhou.

Čakala som úplne iný koniec, čakala som, že Renegáti na koniec zistia kto v skutočnosti Nova je, že to nejak napínavo autorka ukončí, ale nie nestalo sa. Autorka to ukončila tak normálne, ani napínavo ani proste nejak tak,  aby som mala potrebu čítať a rýchlo sa dopracovať k pokračovaniu.

Musím povedať, že som v tejto knihe nenašla spojitosť asi so žiadnou knihou z tých, ktoré mám prečítané. Takže túto považujem za celkom originálnu, avšak môžem sa mýliť, možno existuje podobná kniha.

Viem, že táto recenzia je hrozná kritika tejto knihy, ale osobne si myslím, žeby ste sa nemali nechať ovplyvniť mojím názorom, keďže Renegátov som čítala v dosť hektickom období. Iste to poznáte hrozne veľa písomiek uzatváranie známok, stres. A aj to spôsobilo moju únavu a neschopnosť sa sústrediť. Určite si niekedy vo voľnom období dám re-reading tejto knihy a verím, že sa môj názor na Marrisu zmení a prečítam si aj jej zvyšné knihy.

Knihe by som dala 3 ⭐ z 5⭐

Za knihu na recenziu ďakujem vydavateľstvu AlbatrosMedia a v prípade záujmu si knihu môžte zakúpiť tu.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára