piatok 17. augusta 2018

Slunce je také hvězda







Čítané: 8/2018
Počet strán: 323
Väzba: pevná
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania:2018

Úryvok : Poslední zprávy ze světa: Chlapec přijal svůj osud a souhlasil, že se stane doktorem (stereotyp) Za to, že moje léto (a teď i podzim) sestává z jednoho absurdního titulku za druhým, může Charlie. Můj starší bratr Charles Jae Won Bae alias Charlie, prvorozený syn prvorozeného syna, překvapil naše rodiče (a veškeré jejich přátele a celou klevetící korejskou čtvrť Flushing v New Yorku) tím, že se nechal vyhodit z Harvardovy univerzity (Nejlepčí škola, pravila matka, když dostal dopis o přijetí). Teď ho z nejlepčí školy vykopli a máma se celé léto mračí a tak trochu tomu nevěří a tak trochu to nechápe. Proč ty dostáváš špátny známky? Vyhodili? Proč vyhodili? Proč nenutili ještě vydržet a se víc učit? Táta odpovídá Nevýhodili. Požadovali opuštění. Ne to samý jako vyhození. A Charlie zavrčí Je to dočasné. Jenom na dva semestry. V té děsivé smršti rodičovského zmatení, hanby a zklamání je mi Charlieho skoro líto. Skoro.


Nicol Yoon je autorka bestselleru Everything, everything. Vyrastala na Jamajke a v Brooklyne. Momentálne žije s rodinou v Los Angeles. Je beznádejná romantička a verí, že človek sa dokáže zamilovať behom sekundy a o tomto sa rozhodla napísať aj túto knihu. 


Ako som už spomínala Nicol Yoon sa rozhodla svoju romantickú povahu preniesť aj do knihy, v ktorej opisuje lásku na prvý pohľad. Príbeh hovorí o sedmnásťročnej Natashi Kingsleyovej a Danielovi, ktorí sa náhodne stretli jedného dňa, keď Natasha pre svoju vybavovala veľmi dôležitú vec a Daniel sa chystal na pohovor, aby sa dostal na veľmi dobrú školu, ktorú mu vybrala jeho rodina. Natasha je nelegálna prisťahovalkyňa z Jamajky a Daniel je kórejec, obaja sú odlišný, ale aj napriek tomu sa spriatelia a prežijú spolu najkrajší deň ich života. 

Kniha opisuje len jeden jediný deň. Páčilo sa mi, ako to autorka spracovala, že dokázala do 324 strán spracovať jeden deň. Od začiatku do konca. Príbeh je písaný z pohľadu Natashy, Daniela a zopár krát rozprávajú aj ich rodinní príslušníci poprípade sú kapitolky, kde je vysvetlená história istého okamžiku alebo, aj iných vecí.  

Kniha je písaná ľahko, avšak nie každého musí zaujať. Ja som sa na túto knihu veľmi tešila a,  keď som videla aká je ospevovaná či už v angličtine alebo češtine aj, keď priznám sa, že viac chváli som videla na knihu Everything, everything ako na túto knihu, ale čakala som od autorky asi až príliš veľa a kniha nesplnila moje očakávania. Bolo to fajn oddychové letné čítanie, takže ak knihu chcete prečítať ešte tento rok tak šup šup, aby ste to stihli, kým je relatívne teplo a počasie sa skvelo hodí ku knihe. :D  

Postavy sa mi páčili. Daniel a Natasha boli super, mala som ich strašne rada aj, keď Danielovho brata som nemala rada, prišiel mi ako taká nesympatická postava. A Natashina rodina, čo by som k tomu povedala, to, ako sa začali správať, keď sa stala istá malička udalosť sa mi nepáčilo, chápem ich, že boli v zložitej životnej situácií, ale nemali to až tak riešiť. No, čo už. 

V knihe je spomínaná jamajská hudba, je tam spomenutý aj Kurt Cobain a mňa, ako bývalu fanúšičku reggae štýlu to veľmi potešilo, vždy, keď to tam bolo spomenuté zahrial ma taký ten príjemný pocit pri srdiečku a zaspomínala som si na tie moje reggae časy. Kurta Cobaina - Nirvanu a inú hudbu tohto štýlu si stále veľmi rada vypočujem a taktiež ma potešilo, keď to tam bolo spomenuté. 

Knihu by som odporúčala všetkým romantikom a všetkým, ktorí majú radi takýto žáner, ale neočakávajte od knihy príliš veľa,  aby ste neboli sklamaný tak ako ja.


Tejto knihy by som dala 3⭐ z 5 ⭐

Za knihu na recenziu by som chcela poďakovať vydavateľstvu AlbatrosMedia, ak ste stále nečítali túto knihu napravte to tu.























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára