pondelok 30. júla 2018

Zárezy smrti






Čítané:  7/2018
Počet strán: 408
Vydavateľstvo: Slovart
Väzba: pevná s prebalom
Rok vydania: 2017

Úryvok: Tíšky pravidelne rozkvitali počas najdlhšej noci. Okamih, keď sa z pukov zrazu rozviližiarivočervené lupienky., oslavovalo celé mesto. Najmä preto, že od ľadových kvetov záviselo živobytie thuvhesitského národa, ale podľa Akosa aj preto, aby sa v najtuhšej zime všetci nezbláznili. Na sviatok kvitnutia sa už potil v kabáte a čakal, kým zvyšok rodiny vychystá. Vybral sa na dvor, aby sa trochu schladil. Dom Keresetovcov bol postavený do kruhu okolo kachlí, vonkajšie múry aj steny okolo vnútorného dvora sa stáčali do oblúkov. Vraj pre šťastie.

Veronica Roth je americká spisovateľka, ktorá sa venuje predovšetkým románov a poviedok. Má 29 rokov. Je autorkou najpopulárnejšej dystopickej série Divergencia - Rezistencia - Experiment a poviedkovou knihou Štyri. Trilógia Divergenia sa stala víťazom Goodreads Favourite Book of 2011 a 2012 v kategórií Najlepšie fantasy a sci-fi dielo.


Vítam vás pri novej recenzií na prvú knihu novej sci-fi dilógie od Veronicy Roth. Prajem vám príjemné čítanie.





Príbeh je písaní z pohľadu Cyri Noavek, ktorá je sestrou tyrana, ktorý vládne bojovnému národu Šotetov. Tak, ako každý obyvateľ tejto krajiny má aj Cyra dar prúdu, Cyrinim darom je bolesť. Ktorá jej prechádza celým telom. Jej brat jej bolesť zneužíva na tyranizovanie svojho obyvateľstva. Keď sa Cyra niekoho dotkne ten pocíti jej bolesť. Obdivovala som to, že  takmer šestnásť ročné dievča sa dokázalo postaviť vlastnému bratovi a ešte k tomu akým spôsobom, bolo to odvážne. Koľko si toho potom musela vytrpieť. Má môj obdiv.

A druhý pohľad, z ktorého sa môžme pozerať na tento nový svet spisovateľky je písaný z pohľadu Akosa Kereseta , ktorý pochádza z mierumilovného národa Thuvhesitov a je nadovšetko oddaný rodine. Ochraňuje ho jeho neobyčajný dar prúdu. Až jedného dňa prídu k ním vojaci vydaný Cyrinou rodinou a zajmú Akosa aj s bratom.  Keď ich odvlečú do Šotetskej krajiny tak ich rozdelia a Akosa sa snaží len o jediné zachrániť mladšieho brata.

Keď sa Akos stretol s Cyrou, celý ten čas spolu bojovali aj, keď mali nezhody a občas sa zdalo, že Akos je len obyčajný hajzel a strašne ma rozčuľoval, ale neskôr sa to našťastie napravilo a na konci knihy som si Akosa, ale aj Cyru obľúbila.

Dosť dlho mi trvalo, kým som sa začítala do knihy, svet, ktorý Veronica vymyslela bol originálni a páčil sa mi, ale ak zopár strán opisov krajiny nedávate pozor nemusíte pochopiť všetky detaily, občas sa mi to stalo a potom som nechápala celkom detaily a tak som si musela aj viac krát prečítať jednu stranu. Bolo to vymyslené super to musím autorku pochváliť, ale škoda, že to nenapísala jednoduchšie. Keď som si to celé začala predstavovať zistila som, že keby si túto knihu vzal nejaký skvelý režisér bol by to fakt super sci-fi film, teda aspoň dúfam. Tak a túto recenziu by som asi ukončila tak, že autorka si skvelou sériou Divergencia, ktorá vyšla asi v celom svete a vo viacerých vydaniach nastavila hranicu veľmi vysoko a teraz má asi problém tú hranicu preskočiť ešte lepšou knihou.


Knihe by som dala 3,5 ⭐ z 5⭐



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára