nedeľa 3. júna 2018

Neobyčajné dobrodružstvá








Čítané:  5/2018
Počet strán: 352
Vydavateľstvo: Plus (AlbatrosMedia)
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2018

Úryvok: ,,Som Carla D´Angelová, pán Bronfman, operátorka šesť jeden dva jeden sedem, a volám vám z agentúry Neobyčajné dobrodružtvá. Tento rozhovor môže byť nahrávaný z dôvodov školenia a skúšania kvality. Dúfam, že vás neruším, pretože mám pre vás dobrú správu, pán Bronfman.“
To ho zaskočilo. Nevedel si spomenúť, či mu to už niekedy niekto povedal.
„Dobrú správu?“
„Vynikajúcu! Vyhrali ste!“
Výkrčník na konci vety bol trošku silený, ale v podstate uveriteľný. Carla mala prefajčený hlas, chrapľavý a na ženu hlboký. Trochu mu to pripomenulo matku, ktorej hlas znel – zásluhou jednej škatuľky cigariet denne – podobne. V pauze medzi prijatím správy o výhre a časom, ktorý potreboval na vstrebanie tejto informácie, Edsel Bronfman počul tri alebo štyri hlasy, ktoré opakovali ako ozvena: Vyhrali ste! Vyhrali ste!
Vyhrali ste!

 

Tridsaťštyri ročný Edsel Bronfman nemá žiadnu priateľku a ani ako to sám nazýva spoločníčku, ktorú ani nikdy nemal. Až jedného dňa mu zazvoní telefón a on sa dozvie skvelú správu aj keď sám si nemyslí, že je až taká skvelá.  Vyhral víkendový pobyt na pobreží Floridy v Destiny. No, ale vo všetkom je nejaký háčik a v tomto je týmto háčikom to, že pobyt je pre dve osoby. Čiže Edsel Bronfman a nejaká spoločníčka. Lenže čo teraz keď Bronfman žiadnu nemá. A tak od agentúry Neobyčajné dobrodružstvá dostane čas 79 dní na nájdenie spoločníčky. Bronfman žije v Birminghame a pracuje ako referent a vo svojom monotónnom živote jeho druhou výplňou času je návšteva starej a čoraz dementnejšej matky. V mladosti obľubovala pánsku spoločnosť, ktorej výsledkom je aj sám Edsel. Lenže Bronfman je jej presným opakom on zas veľmi dámsku spoločnosť nevyhľadáva.

Ako prvé vám ako zvyčajné poviem prečo som si knihu vybrala, páčil sa mi ten námet. Dospelý muž, ktorý nikdy nemal priateľku a teraz si musí nejakú nájsť za 3 mesiace. Super nápad! Zaujímalo ma ako sa s týmto námetom popasuje autor.

Od knihy som očakávala príliš veľa asi aj preto som ostala trošku sklamaná. Prvých 100 strán ma nebavilo tento začiatok bol presne ten typ knihy pri ktorej mám ten pocit “ čítam, čítam a stále som sa nepohla z miesta“. Iste to poznáte. Ale po strane 100 sa to už začínalo rozbiehať a mňa trošku viac baviť. A poviem vám ten koniec bol úžasný posledných 100 strán som prečítala za asi hodinu bolo to naozaj skvelé. 

Edsel Bronfman má 34 rokov a žije asi najnudnejší život široko-ďaleko. Pracuje ako referent a navštevuje svoju dementnú matku. Keď sa dozvie, že vyhral pobyt na Floride začne skutočne ŽIŤ. Chodiť medzi ľudí zaujímať sa o ženy, o ktoré sa nikdy nejak extra nezaujímal. Začne sa správať ako “pubertiak“ (aspoň mne tak pripadal zopár vecami čo spravil). Edsela som chápala keďže som presne ako on introvert a spoločnosť veľmi nevyhľadávam. Autor nám z Edsela urobil hrdinu – bojovníka za svoj život. Ako to nakoniec s jeho životom skončí či zomrie sám bez ženy, detí a šťastného života plného ľudí, alebo zostane sám. Edsel dostal krásnu príležitosť zmeniť svoj život. Z opusteného samotárskeho na krásny a v spoločností. Málo ľudí dostane ďalšiu šancu zmeniť si život, a Edsel ju dostal čo myslíte chytí sa tejto šance a z nudného introvertského života zmení svoj život na zábavný a extrovertský?

Kniha bola písaná ľahko, nebolo tu nič výnimočné nad čím by sa bolo treba hlboko zamýšľať. Jednoducho také pohodové letné čítanie. Počula som, že táto kniha bola pre viac ľudí ľahká rýchlo čitateľná. No neviem čo sa stalo ale ja som ju čítala 7 dní. 350 stranovú knihu som čítala hrozne dlho. Fakt netuším čo sa mi stalo, ale čakala som, že túto maličkú knižôčku prečítam za nejaké 3 dni, no nestalo sa.

Knihe by som dala 4 z  5⭐. Ten koniec to všetko napravil bol skvelý. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára