sobota 26. mája 2018

Illuminae


 , 




Čítané:  5/2018
Počet strán: 599
Vydavateľstvo: CooBoo
Väzba: pevná
Rok vydania: 2016

Úryvok: Tak tady je ta složka, která mě málem zabila, paní ředitelko.Nebudu vás nudit výkladem, kolik bylo při jejím vytváření třeba vydrancovat databází, přeskákat světelných let nebo vyrobit roztomilých ufňukaných sirotků – úroveň obtížnosti je dost dobře vidět na našem honoráři. Ale kdo ví, kde hledat, ten tam to svinstvo najde. Vypadá to, že vaše čisticí čety nebyly až tak důkladné, jak byste ráda, a vaše korporátní válčička není až tak utajená, jak jste doufala. Všechny rozvědné informace o katastrofě na Kerenze, které jsme dokázali vyhrabat, najdete tady. Kdykoli to šlo, ukládali jsme do zprávy i skeny původní dokumentace. Ta zábavička začíná zkázou kolonie na Kerenze (dnes je to jeden rok) a postupuje chronologicky přes události na bitevní mateřské lodi Alexandr a na vědeckém plavidle Hypatia, jak nejlépe jsme je dokázali rekonstruovat.


Píše sa rok 2575 a dve súperiace korporácie, ktoré bojujú o planétu Kerenza ju napadnú, ale  obyvateľov planéty o tom nikto nevaroval a tiež o tomto súboji dvoch korporácií ani netušia a tak nevedia, že sa musia brániť. O život tu prišlo hrozne veľa obyvateľov. Taktiež ako aj pri útoku na vesmírne lode. V deň napadnutia sa Kady Grantová rozíde so svojím priateľom Enzom Masonom, ale aj tak si pomôžu zachrániť život navzájom. Obaja sa dostanú na záchranné vesmírne lode – Alexander a Hypatia – no ešte netušia čo ich na týchto lodiach čaká.

Spočiatku som sa veľmi bála čítania tejto  knihy. Pri rozhodovaní ma sprevádzalo množstvo otázok. Bude sa mi páčiť? Zvyknem si na štýl písania? A neľutujem, že som sa rozhodla prečítať si túto 600 stranovú tehličku.

Prvých 100 strán ma to čítanie až tak nebavilo pretože som nebola zvyknutá na tento štýl písania, ale potom keď som si naň zvykla začala ma veľmi baviť. Prečítala som ju za nejakých 5 dní, čo nie je dlhá doba aspoň pre mňa, a doslova som ju zhltla denne aj 150-200 strán, ale niekedy aj menej.
Teraz by som sa rada vyjadrila k hlavným postavám a to Kady a Enza, mala som ich oboch veľmi rada, a myslím, že aj keď sa na začiatku knihy rozišli aj oni sa milovali počas celého deja aj naďalej. Veľmi som chcela aby sa dali znovu dokopy.

Kady má 17 rokov a je hackerka a veľa vecí riskovala kvôli svojej „záľube“. Enza ma 17 takmer 18 a  je dobrovoľný pilot, ktorý je taký milý a pohodový chlapec. Kady aj napriek tomu, že sa  sním začiatkom knihy rozišla a sú na odlišných vesmírnych lodiach, aj napriek tomu sa snaží s Enzom skontaktovať. A to sa mi páčilo, aj keď vedela, že veľa riskuje aj tak to skúsila. Bola odvážna, táto odvaha na hlavných hrdinoch sa mi veľmi páči. Či už v tejto alebo aj iných knihách. Kady bola dosť tvrdohlavá, aj keď sa ju Enza snažil odhovoriť od niektorých vecí, ona ho aj tak nepočúvla a ďalej si išla za svojím. Počúvala len samu seba a nikoho viac.

A teraz by som vám chcela povedať o postave, ktorá ma najviac rozčuľovala v celej knihe. Bol ňou SPIRO. Povedzte mi niekto prosím prečo bol taký hlúpy (tí, ktorý to čítali to samozrejme vedia, aj ja to viem, ale aj tak hrozne ma rozčuľoval) A keď povedal vetu: „ no nie som milosrdný?) Tak prudko som zatvorila knihu. Ah, hrozne ma to štvalo čo robil. A tiež prečo to Torrence dovolil, viem nemal veľa možností, ale prečo to dovolil aby SPIRO znovu ožil.

To načo nesmiem zabudnú je vizuálna stránka knihy, ktorá je nádherná. Nechala som si to najlepšie na koniec. Vizuálna stránka je úchvatná. Keďže ja skôr čítam fantasy než scifi, tak túto knihu som si vybrala práve kvôli vizuálnej stránke a som rada, že som sa po pár mesiacoch k tomu odvážila. Kniha je písaná formou vojenských dokumentov, priamych rozkazov, spisov, chatov, sledovacích kamier, zvukových nahrávok. Síce je trošičku dôležité pri knihe rozmýšľanie keď si chcete pospájať všetky spisy, chaty, nahrávky dokopy a vytvoriť príbeh, ale nie je to nič strašné. Ja som knihu čítala prevažne v noci ( čiže iste nikoho neprekvapím ak poviem, že som až príliš nerozmýšľala a dokázala si to všetko pospájať dokopy). Je vidieť, že autori nezbúchali len zopár slov do jednej knihy, ale že si dali záležať aj na vizuálnej stránke a preto je táto kniha nádherne prepracovaná do najmenšieho detailu.

Knihu by som zhodnotila na 5⭐ z 5

Za poskytnutie recenznej kniha ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk, v prípade záujmu si môžte knihu zakúpiť tu.


                      -Ness


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára