utorok 22. mája 2018

Tinta

Alice Broadway 




Čítané:  5/2018
Počet strán: 304
Vydavateľstvo: CooBoo (Albatros Media)
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2018

Úryvok:  Na prvé tetovanie som si musela počkať dlhšie než moji kamaráti.
Mama o tom rozpráva veľmi rada. Na rozdiel odo mňa. Dva dni po narodení nám tetujú rodný znak, ale ja som vtedy ochorela a mama obrad zrušila.
„Musia ju označiť, Sophie,“ hovorili jej priateľky. „Ako ju budeš volať?“
Lenže mama trvala na tom, že s výberom mena a s tetovaním počká, kým mi bude lepšie. Hoci jej šuškali, čo sa stane bábätkám, ktoré neoznačia, nedbala na ich varovania. Dvadsať dní som bola v podstate nikto, až raz povedala: „Nech bude Leora.“
A tak sa zo mňa stala Leora. To slovo mi malinkými ihličkami vryli do kože. Tie písmenká so mnou rastú už šestnásť rokov.



Neexistujú žiadne tajomstvá. Všetko majú vytetované na koži. Tak ako píšem ľudia žijúci v Saintstone majú každú životnú, alebo akúkoľvek inú udalosť vytetovanú na tele. Tetovania sú aj dobre - za úspechy - ktorými sa môžu pýšiť, alebo aj zlé - za  napríklad krádež/ iný zločin - ktorými sa môžu hanbiť. Hlavná hrdinka šestnásť ročná Leora ( mimochodom strašne sa mi páči jej meno) po smrti svojho otca sa snaží zistiť čo predstavujú jeho tetovania. Až jedného dňa si spomenie, že ako malá videla na otcovom krku tetovanie, ktoré sa dáva za najstrašnejšie zločiny aké v Saintstone poznajú. Leora žije v tom, že je to omyl a tak sa snaží počas celej knihy zistiť čo to tetovanie znamená a za čo si ho jej otec "zaslúžil". Počas pátrania po otcovom tajomstve sa Leora ocitá vo veľkom nebezpečenstve. 


Asi ako prvé vám poviem prečo som si knihu vybrala. Ako prvé ma zaujala naozaj úchvatná obálka. A ako druhé téma tetovaní, kedže sama túžim po tetovaní, ale keďže mám panicky strach z ihiel nemám nato odvahu :D Nie často si vyberám knihu podľa obálky. A teraz to celkom ľutujem, že som si knihu vybrala. 


Príbeh nebol akčný. Takže aj toto bol asi problém prečo sa mi kniha až tak nepáčila, keďže ja milujem akciu v knihách. Dej ma nudil, do čítania som sa nútila a keďže som nemala čo čítať tak som túto knihu prečítala veľmi rýchlo len za nejaké 2-3 dni. Dej bol celkom ľahko čitateľný a predvídateľný, ale musela som si ho "kúskovať" nedokázala som sa sústrediť na túto knihu príliš dlho vždy ma po takej hodinke kniha omrzela... čo sa často nestáva 😬 Posledných 40 strán som prečítala veľmi rýchlo to sa mi naozaj páčilo. Škoda, že až posledných 40 strán a nie celá kniha. 

Leoru som mala rada, bola taká statočná, odvážna. So svojim milovaným ockom mala tiež dobrý vzťah, keďže po jeho smrti sa stým počas celého deja snažila zmieriť a to čo spravila na konci knihy ma naozaj veľmi prekvapilo, ale po takom odhalení sa jej ani nečudujem, že to spravila. Páčil sa mi aj vzťah Leory a Oscara, ale dej nebol na tento vzťah  sústredený čiže nebol nejak extrémne rozoberaný, čiže nečakajte žiadnu romantiku. Páčilo sa mi kamarátske puto medzi Leorou a Verity. Verity bola oddaná priateľka, ktorá stála pri Leore v dobrom aj zlom. Tiež bola oddaná svojej práci, čo sa mi tiež páčilo. Aj keď kvôli Leore veľa riskovala aj v práci. 

Myslím, že táto kniha je z trilógie (ak sa mýlim opravte ma prosím) a neviem či sa rozhodnem v tejto sérií pokračovať, ale ak aj áno tak len pretože chcem vedieť ako to bude s Leorou ďalej. Zvyšné diely zámerne vyhľadávať asi nebudem. 

 Tejto knihe by som dala 3⭐ z 5⭐

Za knihu na recenziu ďakujem vydavateľstvu Albatros Media, v prípade, že vás kniha zaujme si ju môžte objednať tu.

                      -Ness



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára