nedeľa 25. marca 2018

7 kníh, ktoré ťa donútia milovať čítanie






Ahojte, dnes som si pre vás pripravila článok na tému 8 kníh, ktoré vás prinútia milovať čítanie. Len tak som sa pozerala na svoju knižnicu a rozmýšľala som ako sa to stalo, že takto veľmi ľúbim čítať. A ako som tak rozmýšľala napadol mi námet na tento článok. Preto verím, že sa vám bude páčiť. 

Ako prvú vám sem dávam svoju úplne najmilovanejšeu knihu Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru, túto nádhernú a úžasnú knihu som odporúčala všetkým svojim kamarátkam, ktoré čítajú a odporúčam ju aj naďalej každému. Autor nám predstavuje skutočné a krásne priateľstvo dvoch chlapcov Ariho a Danteho, ktorý by pre seba obetovali veľmi veľa.


2. Séria Harry Potter, myslím, že túto sériu čítal už asi každý. Veľa ľudí s touto sériou vyrastalo. Kým som si minulého roku neprečítala všetky knihy Harryho nerozumela som prečo každý túto knihu tak ospevuje. Po prečítaní všetkých dielou + poslednej divadelnej hry a kníh z Rokfortskej knižnice, som sa tak zamilovala do Harryho, Rona a Hermiony, že ich už ospevujem aj ja. 😀


3. Greenovky. Vybrala som  si tohto autora  Johna Greena, pretože po mojej dlhšej čitateľskej kríze ( asi 3 ročnej) keď som si v 8.ročníku prečítala knihu Na vine sú hviezdy začala som znovu čoraz častejšie čítať knihy, neskôr som si prečítala od Johna Greena prečítala aj knihy Papierové mestá, Kam zmizla Aljaška a Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín. Poslednú z týchto kníh som čítala minulý rok a táto kniha sa mi najmenej páčila.


4.  Pre milovníkov zvierat a hlavne psíkov som si pripravila knihu  Psia duša. Veľmi milé, krásne a relaxačné čítanie. Túto knihu som prečítala v priebehu dvoch dní. Aj keď ma len necelých 250 strán nechcela som aby táto knihy niekedy skončila, keďže takúto krátku knihu by som zvládla aj za jeden deň. Veľmi sa mi páčilo ako autor popísal vnímanie sveta ľudí z psej perspektívy. Kiežby to bola pravda, verím, že táto kniha je sčasti aj pravdivá, ale kto vie čo sa odohráva v psích životoch. 


5.Čo by to bolo za článok ak by som sem nezarátala aj úžasnú knihu  Dám ti aj slnko, kniha plná krásnych myšlienok doplnená vytrhnutými stránkami zo zošitov, alebo obrázky stránok papiera, krásne čítanie. Túto knihu som čítala, keď som bola chorá a veľmi mi spríjemnila deň, čítala som ju v období keď som prekonávala čítaciu krízu pred štyrmi rokmi spolu s greenovkami, a obľúbila som si čítanie aj vďaka tejto knihe od úžasnej autorky Jandy Nelson, verím, že autorka ešte napíše veľa takýchto kníh.

                                              


6. Eleanor a Park. V oboch týchto postavách som sa našla, najviac asi v Parkovi, ale aj v Eleanor. Vďaka svojej minulosti som oboch dokázala pochopiť už od začiatku ako sa cítia čo prežívajú. Čo myslíte ako môže dopadnú príbeh dvoch outsiderov? 

7. Všetkým chalanom, ktorých som milovala. Aj keď som túto knihu ešte nedočítala, ale som už za polovicou, je to relaxačné čítanie, preto som si ju do tohto výberu vybrala. Aj keď som po troch rokoch čítania romantických kníh si povedala, že romantické knihy už čítať nebudem nejaký vnútorný hlas mi pošepkal ,,prečítaj si to" a ja som si túto knihu vybrala. Som za tento vnútorný hlas veľmi rada, pretože je to veľmi milý príbeh o prvých láskach Lary Jean. Myslím si, že takéto prvé lásky zažil každý z nás. 

To by bolo všetko z kníh, ktoré som si pre vás vybrala. Dúfam, že ak nie vo všetkých aspoň v niektorých sa stotožnite s mojím výberom. Určite mi do komentára napíšte či sa stotožňujete s mojím výberom, alebo máte výhrady voči niektorým knihám. 

-Nessi

2 komentáre:

  1. Super nápad na článek!
    Harryho miluju, naopak zase s Greenem jsme si moc nesedli, ale dost možná je to i překlady. :-) V originále je lepší. :-)
    Mně ke čtení přivedl právě Harry a pak znovu přivedl Stephen King <3

    Máš moc hezký blog! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem moc! :) Mňa priviedol Green. Harryho som čítala až pred pár mesiacmi som asi posledný človek na zemi čo to čítal tak dávno :D už to asi má každý prečítané :D

      Odstrániť