sobota 2. decembra 2017

Harry Potter a Dary smrti

J.K.Rowling 



Pôvodný názov:Harry Potter and the Deathly Hallows
Čítané: 11/2017
Počet strán: 624
Väzba: Pevná
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2008

Anotácia: Harry čaká na Privátnej ceste, odkiaľ ho má Fénixov rád premiestniť na bezpečnejšie miesto. No čo bude robiť potom? Dumbledore ho poveril nebezpečnou a zdanlivo nesplniteľnou úlohou: nájsť a zničiť všetky Voldemortove horcruxy. Okrem nich však musí čeliť pokušeniu, ktoré prenasledovalo čarodejníkov po niekoľko generácií. Dá sa zlákať túžbou po Daroch Smrti? 

                                       



Tak a je koniec. Koniec celého môjho trojmesačného života s Harrym, Ronom a Hermionou. Pri žiadnej knihe z tejto série som neplakala, očakávala som, že ani tu nebudem, ale keď sa Harry vrátil do Godricovej úžľabiny a videl dom, kde Voldemort zabil jeho rodičov. Rozplakala som sa ako malé dieťa. Bola som šťastná keď boli zničené všetky Horcruxy, ale najviac som sa obávala toho ako zničia Nagini, a keďže aj Harry je jeden z Horcruxov, zozačiatku som sa veľmi bála ako toto vyriešia. V tejto knihe vyšlo najavo to že Voldemort nieje taký múdry ako si myslel. Oklamal sa a tým sa aj zabil dá sa povedať. Nedomyslel situáciu.  V tejto knihe sa mi veľmi páčilo tak ako v celej sérii, že Hermiona a Ron sú oddaný priatelia Harryho a to sa už vonku v reálnom svete nevidí a preto som rada, že som túto cestu mohla prejsť spolu s nimi. 

                                      


V tejto knihe bolo veľa smrti. A ja som strašne citlivá a  čítať koľko ľudí bolo zabitých to mi nebolo veľmi príjemné. Aj táto kniha bola plná prekvapení. Hneď na úvod ma prekvapilo to keď Harryho ukryli pred Voldemortom do Brlohu Weasleyovcov, vedela som, že tu zostať nemôže lebo ho nájdu. A tak som dúfala, že Harry odtiaľ odíde či už s niekým  z Rádu alebo sám, a on odišiel, podľa mňa na rozumnejšie miesto. Skrývanie po lesoch podľa mňa bolo  múdrejšie, keďže Harry po 17 rokoch nebude zanechávať stopu a nebudú ich môcť vystopovať. A k tejto stope po 17 rokoch nejak som nepochopila to keď išli do muklovskej kaviarne a tam ich našli smrťožrúti ? Veď už stopu nemal nechávať tak prečo ? 

,,Och pravdeže." Plesol sa Ron po čele. ,,Zabudol som, že budeme naháňať  Voldemorta v pojazdnej knižnici."



Poďme sa spolu pozrieť na veci ktoré ma sklamali
Keď Lupin začal ľutovať svadbu a dieťa Teddyho Remusa Lupina s Tonksovou. To celé len pretože je vlkolak. Ja si myslím, že Tonksová to neľutovala, keď bola tak zaľúbená do Lupina. 
Dalšia vec čo ma sklamala bolo to keď som sa dozvedala, že Snape je riaditeľ Rokfortu. Prečo? Prečoo?? Tak, ale čo sa dalo čakať keď je Voldemort pri moci. 
Posledná vec bola to keď Ron odišiel od Harryho a Hermiony. Prečo? Ah nie. Bola som smutná, keď som si to prečítala.😓
Prečo  museli uniesť Harryho, Rona a Hermionu? fňuk. A to, že mučili Hermionu tak to bolo hrozné. A tak smutné. Keď prišiel Dobby aby ich zachránil vôbec som tomu nerozumela ako? ako sa tam ocitol? Kto ho poslal? Našťastie toto všetko táto kniha vysvetľuje začo som veľmi vďačná autorke.

                                   

Teraz poďme k veciam, ktoré ma potešili.
Ron sa vrátil. Ron sa vrátil aby pomáhal Harrymu a Hermione. Bola som štastná. Hneď  na úvod svojho príchodu zachránil život Harrymu a zničil prvý Horcrux, ktorý našli. 💓
Rádio Pottrova hliadka ? Kingsley, Lee Jordan, Lupin a Weasleyovci. Bola som taká rada keď som zistila, že je ešte stále veľa ľudí, ktorý veria Harrymu a spoliehajú sa naňho, že im zachráni životy a zničí Lorda Voldemorta. 

Keď som sa dostala na posledných 200 strán knihy ani neviem ako a za 1 deň som  mala túto knihu d prečítanú. To bolo tak napínavé a toľko veľa zvratov tam bolo a tak neviem to nazvať čitateľné? No to je jedno proste bolo to super. Medzi týmito poslednými stranami bolo aj niečo čo som absolútne nečakala. Keď zabili Snape-a a Snape dal svoje spomienky Harrymu a Harry zistil, že Snape bol zamilovaný do Lily-jeho matky. A bol do nej zamilovaný od kedy ju spoznal. Od malička. Posledná vec, ktorá ma prekvapila bolo to keď som si prečítala, že Snape bol od začiatku Dumbledorov človek, že smrť si vybral sám Dumbledore. 

Som veľmi rada, že som si mohla túto sériu prečítať a určite neľutujem. A teším sa aj na poslednú knihu Harry Potter a prekliate dieťa. 💓

                                          

Tejto knihe by som dala 5* z 5* 

Ak by ste ma chceli podporiť na facebooku tu ma nájdete
Ak chcete vidieť viac fotiek mojích kníh kliknite sem.

                         💓💓💓💓💓
                                                                 Nessi








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára