sobota 18. novembra 2017

Harry Potter a polovičný princ


J.K.Rowling 


Pôvodný názov:Harry Potter and the Half-Blood Prince
Čítané: 11/2017
Počet strán: 544
Väzba: Pevná
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2005

Anotácia: Harry trávi letné prázdniny opäť u Dursleyovcov. Tento rok má však plnú hlavu udalostí na Ministerstve mágie. Rozmýšľa nad smrťou svojho milovaného krstného otca  Siriusa Blacka, pripomína si hrôzostrašný zápas so smrťožrútmi  i neľútostný zápas profesora Dumbledora s lordom Voldemortom. Teraz nervózne čaká vo svojej  izbietke na riaditeľovu návštevu. Harry si nevie vysvetliť prečo sa sním chce Dumbledore stretnúť práve teraz.  Musí to byť niečo dôležité, ak to nemôže počkať do začiatku školského roka. Navyše sa obáva reakcie Dursleyovcov na nečakanú návštevu rokfortského riaditeľa...





S takou nádejou som šla do tejto knihy,že snáď  niečo dobre sa konečne stane, a je to ešte horšie než som dúfala, Snape odhalí svoju smrťožrútsku identitu, zomrie jedna z mojich obľúbených postáv, Dumbledore je tak naivný, že na svoju naivitu doplatí tým najcennejším. A myslím, že sa nemýlim ak poviem, že Draco Malfoy je taktiež smrťožrútom. 

Tak, ale malo to celé aj niečo pozitívne Ginny sa konečne dočkala a Harry sa do nej zaľúbil Nymphadora Tonksová konečne odhalila svoje tajomstvo prečo bola taká nešťastná a smutná a prečo tak veľmi výrazne zmenila svoj výzor. A som rada, že konečne sa tu udiali veci, ktoré sa mali udiať už dávno. 💓



,,Bill s Fleur majú svadbu zabudol si?"
Harry prekvapene pozrel naňho. Myšlienka, že stále môže existovať niečo také normálne, ako je svadba, sa mu zdala neuveriteľná, a predsa krásna.
,,Áno, to by sme si nemali nechať ujsť," povedal napokon.
Jeho ruka automaticky zovrala falošný horcrux, ale napriek všetkému, napriek temnej a kľukatej ceste, ktorá sa rozprestierala pred ním, napriek konečnému stretnutiu s Voldemortom, ktoré musí prísť či o mesiac, o rok, alebo o desať, cítil, ako sa mu zlepšila nálada pri pomyslení, že mu zostáva ešte jeden posledný vzácny pokojný deň, ktorý môže vychutnať s Ronom a Hermionou. 




Stala sa tu jedná vec, ktorú som absolútne nečakala, ale vôbec a to Harryho veta:... "ja sa nevrátim, aj keď ho otvoria,,  Je krásne, že chce zachrániť celý čarodejnícky svet, ale tak sa oňho bojím, ako prežije súboje s lordom Voldemortom v siedmej knihe. A či vôbec dokáže nájsť a zničiť všetky Horcruxy? 

V tejto knihe sa ukázalo, že Ron a Hermiona sú naozajstný Harryho priatelia a neopustia ho ani keď im ide o život a krásne sa zachovajú keď im Harry oznámi, že sa vracia do Godricovej úžľabiny. Mať takýchto priateľov tak som najšťastnejšia na zemi. 💓
Som rada, že chcú s Harrym bojovať proti Temnému pánovi, ale zvládnu to? Predsa len nemajú schopnosti ako má Harry, Harry je ten vyvolený, ktorý ho (ja verím,že) dokáže zabiť už navždy. A veľmi by som chcela aby všetci smrťožrúti dostali Dementorov bozk. Zato čo napáchali, podľa mňa by to bo lepší trest než smrť. 


Akože neviem ako vám, ale mne sa ten minister mágie zhnusil už len tým na aké veci navádzal Harryho? Načo? Načo to robil keď to Harry nechcel, prišlo mi to také celé zle. Neviem čo by som k tomu povedala, ale prišlo mi to akoby sa ponižoval a úplne zbytočne. Načo chcel vychváliť ministerstvo keď to pravda nieje?  
Ale veľmi ma potešilo keď som sa dozvedela, že už ministrom nieje ten hlupák Fudge, ktorý môže za minimálne jednu smrť z piatej knihe Harryho Pottera. 


Tejto knihe by som dala 4* z  5*

Ak by ste ma chceli podporiť na facebooku tu ma nájdete
Ak chcete vidieť viac fotiek mojích kníh, alebo sa zapojiť do práve prebiehajúcej súťaže kliknite sem.
a ak máte záujem, sa ma niečo anonymne opýtať tak kliknite sem.

💓💓💓💓💔

                                                        Nessi


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára