sobota 28. apríla 2018

Univerzita výjimečných: Zkouška #1

Joelle Charbonneau



Čítané: 4/2018
Počet strán: 304
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Fragment (ČR)
Rok vydania:2016
Žáner: fantasy

Úryvok:  „Jsi připravená, Cio?“ zeptala se máma. I ona oblékla červenou barvu, ačkoli její róba byla ušita z lehoučké látky padající až k zemi v jemných voláncích. V šatech bez rukávů a v kožených botách jsem vedle ní vypadala jako dítě, ale na tom nesejde. Mám ještě dost času na to, abych dospěla. V šestnácti jsem na to ještě mladá. Daleko nejmladší z celé třídy.
            Naposledy jsem se podívala do zrcadla a zadoufala, že tento den nebude posledním dnem mého vzdělávání. Neměla jsem nad tím však žádnou moc. Mohla jsem jen snít, že vyvolají mé jméno, abych se zúčastnila Testování. Ztěžka jsem polkla a přikývla. „Tak jdem.“




Ahojte, vítam vás u novej recenzie na knihu Univerzita výjimečných: Zkouška. Dúfam,že sa vám bude páčiť. 💜

Mladá Melancia Valeová pochádza z kolónie Päť jazier a práve ukončila strednú školu a rozmýšľa či bude jedna z vyvolených, ktorú vyberú do celoštátneho testovania nadaných žiakov, ktorý budú môcť študovať na univerzite v Tosu a pomáhať s obnovou krajiny, ktorú zničila vojna. Keď ju však vyberú, jej otec, ktorý študoval na univerzite sa jej zverí so kúskami spomienok na testovanie a Cia zistí, že ju nečaká len tak hociaké testovanie. Ale o testovanie, ktoré ju môže pripraviť o život. Čo myslíte podstúpi Cia toto riziko? 

Hneď na úvod musím povedať, že som nečakala až takúto skvelú knihu, nečakala som, že ma až takto prekvapí, a tie romantické prvky v knihe som ani vlastne neviem prečo, ale absolútne nečakala. Čakala som niečo ako svet zničený vojnou,boj o život a iné. Počula som o tejto knihe, že je dosť podobná Hunger games, hoci som HG nikdy nečítala (asi som jediná), ak je HG také dobré ako táto kniha určite si ju prečítam. Mne úprimne pripomínala aj Divergenciu trošku. 

 A teraz už poďme k postavám. Postava Melancie sa mi páčila, nebola taká tá bezohľadná mrcha, chcela svojim priateľom pomôcť keď to naozaj potrebovali páčilo sa mi to ako im pomáhala aj keď som sa bála aby jej to nespôsobilo problémy - aké dozviete sa pri prečítaní knihy. Trošku sa mi nepáčila ta romantika nesedelo mi to sem do tejto knihy, možno som jediná, ktorej to tu nesedelo, ale naozaj sa mi to tu nepáčilo. :( 

Kniha sa čítala v podstate úplne sama. Iste niesom jediná, ktorá číta knihy tak, že keď chce s knihou prestať aspoň v ten deň keď ju číta tak dočíta jednu kapitolu, ale pri tejto knihe to bolo takmer nemožné nechať  túto knihu pri dočítaní kapitoly, tie kapitoly boli na konci vždy tak napínavé, že som to jednoducho nemohla tak nechať. A aj preto som túto knihu prečítala za asi 3 dní čítala som až kým som nad tou knihou nezaspala.

Táto kniha sa mi nečítala nejak ťažko, mne sa to zdalo ako také ľahké čítanie, nebolo tam veľa takých ťažkých súvislosti nad ktorými treba dlho premýšľať. Ale zas trebalo zapájať svoju fantáziu. Pred koncom knihy pri  predposlednom kole skúšok som už takmer čítala len tak, že som nevnímala realitu a len predstavovala si ten svet, akoby som tam bola s nimi. 

Knihe dávam 4,5⭐ z  5⭐  a strašne sa teším na zvyšné diely 😍

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcela poďakovať  internetovému kníhkupectvu  preskoly.sk. Knihu si môžete objednať tu.
                                   -Nessi

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára