utorok 27. februára 2018

Replika

Lauren Oliver


Čítané: 2/2018
Počet strán: Lyra: 207, Gemma: 248
Väzba: Pevná
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2018
Žáner: Sci-Fy, Fantasy

Anotácia:
LYRA: Z dálky vypadá institut na soukromém ostrově poblíž Floridy poklidně a skoro krásně. Při bližším pohledu byste však narazili na zavřené dveře a značky upozorňující na biologické nebezpečí. Ve skutečnosti se tam nachází utajované vědecké středisko, v němž žijí tisíce replik, které zde tráví pod vědeckým dohledem celý život. Institut je však nečekaně napaden a dvěma zkoumaným objektům, dívce Lyře - neboli číslu 24 - a chlapci číslo 72, se podaří uniknout. Společně se vydávají do neznámého prostředí venku, kde potkají Gemmu, jež se sama vydala na nebezpečnou cestu. Když se Lyra snaží pochopit, k čemu vlastně Institut sloužil, odkrývá tajemství, která změní život oběma dívkám.

GEMMA: Gemma doposud strávila velkou část svého života po nemocnicích. Dřív bývala malou, věčně nemocnou holčičkou. Teď je z ní osamělá dívka, jejíž život ohraničuje domov, škola a její nejlepší kamarádka April. Poté, co ji téměř unese cizí člověk, začne Gemma zkoumat minulost své rodiny. Zjistí, že její otec byl zapojen do výzkumu v záhadném institutu. Aby nalezla odpovědi na své otázky, vydá se na Floridu, kde narazí na dvě repliky, čísla 24 a 72. Když se snaží pochopit, co se dělo v institutu, dozví se o sobě i o své rodině děsivé tajemství, které může zničit vše, co je jí drahé.



Môžem s čistým svedomím povedať, že milujem knihy Lauren Oliver. Nevedela som čo si mám myslieť o tejto knihe už od začiatku od kedy som sa o nej dopočula chcela som túto knihu, ale aj som sa bála či bude dostatočne dobrá, presne taká ako predchádzajúca séria Delírium. A bola! Vôbec neľutujem, že som chcela túto knihu je úžasná. Prečítala som ju za pár dní nebyť školských a iných povinnosti mala by som ju doslova zhltnutú za 3 dni.

Začiatok sa mi až tak nepáčil nebola tam akcia, nebolo tam napätie nebolo tam nič, začiatok mi prišiel taký ako to povedať, suchý? Čakala som akčnejší útek oboch dievčat. Ale zato pokračovanie tam bolo tak veľa akcie a dobrodružstvá, že to vynahradilo celý ten suchý začiatok.

Táto kniha ma aj rozplakala, a to som vôbec nečakala, že táto kniha ma rozplače, a čo som ešte menej čakala bolo to, že sa tu objavili aj romantické prvky. Pravdupovediac celkom to osviežilo ten akčný dej.

A ten koniec poviem vám. Panebože bol úžasný. Aj keď spočiatku sa to dalo predpokladať, ale ako mi ani vo sne nezišlo na um z toho konca knihy sa dalo predpokladať iba A ale B už nie. Čo som sa dozvedela až na konci knihy a bolo to krásne prekvapenie.


Ešte by som sa chcela vyjadriť k pasážam LYRA a GEMMA. Počula som od viacerých, ktorý čítali alebo čítajú túto knihu, že jedna z pasáži je úplne zbytočná preto som aj zmenila štýl čítania, lebo začala som to čítať ako dve odlišné knihy, ale keď mi povedala kamarátka, že mám ich radšej čítať naraz lebo potom tá druhá pasáž je zbytočná, tak som začala čítať tieto pasáže na striedačku, a poviem vám tá druhá pasáž tu nie je úplne zbytočne. Ale som rada zato, že mi bolo odporučené čítať naraz lebo je tu naozaj veľa veci, ktoré dopĺňajú dej, keď dievčatá nie sú spolu.

Som veľmi rada, že tie najdôležitejšie veci, z minulosti oboch dievčat sa ešte dozvedia na konci tejto knihy, lebo čakať na pokračovanie by som asi nevydržala a veľmi sa teším aj na druhú knihu, lebo ak bude taká dobrá ako táto tak sa je načo tešiť.

Lyra je replika vyrobená v Havene, 72-jka je taktiež replika vyrobená v Havenovom inštitúte. Keď 72-jka utečie ostane aj naďalej na ostrove, časom sa s nim stretne Lyra, a úplne náhodou sa jej podarí utiecť, čo myslíte čo bude potom? Keď sa stretnú s Gemmou začne sa skutočné dobrodružstvo. Cestujú a pátrajú po svojej skutočnej identite. Myslíte si, že je všetko tak ako sa zdá? Nepáčilo sa mi zaobchádzanie s replikami v inštitúte, no a čo, že sú to iba repliky, ale nezaslúžia si aj oni nejakú úctu?

Gemma je obyčajné dievča, ktoré vyrastá v rodine Geoffreya Ivesa, majiteľa farmaceutickej spoločnosti Fine & Ives, časom sa okolo Gemmy začnú diať čudné veci a rodičia sa k nej začnú správať čudne a Gemma zatúži zistiť viac o svojej minulosti. A tak sa rozhodne s chlapcom Petem odisť na Floridu aby odhalila  nejaké tajomstvo, ale tam sa dozvie veci, ktoré by jej ani v tom najhoršom sne nesnívali.
Čo myslíte aké tajomstvo to bude?

 💓💓💓💓💓

Tejto knihe dávam 5💓 z 5💓.


Chcem poďakovať vydavateľstvu Albatros Media za poskytnutie tejto knihy, zakúpiť si ju môžete tu.

                                        Nessi



2 komentáre:

  1. Ahoj ak sa môžem opýtať, berieš túto knihu za 2 samostatné knihy ale ju berieš ako za celok jednu knihu?

    OdpovedaťOdstrániť