štvrtok 22. marca 2018

Šanca na šťastie


Juliette Fayová

Čítané: 2/2017
Počet strán: 351
Väzba: Pevná
Vydavateľstvo: AKTUELL
Rok vydania: 2012
Žáner: román

Anotácia: Dana Stellgartenová bola po celý svoj život milá a priateľská. Ale odrazu aj pre ňu nastáva čas bolesti a trápenia. Po rozvode sa musí vyrovnávať s nedostatkom peňazí, deti trpia odchodom otca a k tomu sa pridá jej pubertálna neter, ktorá neznáša svoju autoritatívnu matku a odíde z domu. Dana sa snaží vyrovnať so situáciou, robí, čo môže, len aby dala všetko do rovnováhy. Ale čo sa to vlastne všetko deje?
Dvanásťročná Morgan asi trpí bulímiou a sedemročný Grady má problémy v škole a vyhýba sa priateľom. A ona sama? Hľadá si prácu, nadväzuje nové kontakty, ale nepociťuje spokojnosť. Nahlodávajú ju pochybnosti: Som dosť dobrá pre mojich priateľov? Som dosť pekná pre iného muža? Som perfektná matka? Aj napriek týmto ťažkostiam sa Dana postupne začleňuje do nového života. Spoznáva svoju silu a akceptuje svoje slabosti, ba dokonca sa odvažuje pomýšľať na nový vzťah. Z milej, dobrosrdečnej Dany sa postupne stáva zrelá žena, ktorá vie, čo chce. Zistí, že v živote nie je nič dôležitejšie, ako byť k sebe bezvýhradne úprimný, vziať osud do svojich rúk a žiť podľa svojho presvedčenia.



Ah, bohužiaľ musím povedať, že ma táto kniha nebavila. Písané to bolo celkom pekne, ale bohužiaľ táto kniha nebola pre mňa. Príbeh bol celkom predvídateľný, a pre mňa aj nudný.  Túto knihu by som priradila k ľahkému čítaniu niekam na dovolenku, už len podľa obálky to vyzerá na príjemné, letné, oddychové čítanie. Musím však povedať, že obálka tejto knihy sa mi veľmi páčila, myslela som si už len podľa obálky a názvu, že to bude niečo pre mňa. Ale tak nevadí poďme k deju.

Dana Stellgartenová je už viac než rok rozvedená žena, ktorá žije so svojou dcérou Morgan a synom Gradym. Občas aj so svojou neterou Alder, keď utečie z domu. Dana sa snaží nájsť samu seba po rozvode, bojuje s rôznymi rodinnými záležitosťami. Autorka nám predstavuje vzťahy Dany so svojimi deťmi, jej sestrou, neterou, bývalým manželom a taktiež aj susedmi a priateľmi veľmi podrobne. Ak sa posnažíme trošku vžiť do hlavnej postavy Dany máme pocit, že týchto ľudí naozaj poznáme  a aj my sme ich priatelia.

Dana sa snaží byť milosrdná pre všetkých, pomáha iným ľuďom, len aby boli spokojný, trošku mi v tomto pripomenula mňa.  Autorka sa tu snaží riešiť úplne bežné problémy. Pri takýchto pasážach som mala pocit, že tieto postavy sú reálne. Dana sa snaží vyrovnať s faktom, že jej bývalý manžel má novú mladšiu ženu, snaží sa vyrovnať s časom keď je sama a osamelá lebo jej deti sú u svojho otca. Myslím si, že tým čím si prechádza Dana tak tým si prechádza každá žena po rozvode.

Jej deti prežívajú toto obdobie práve nie najšťastnejšie Morgan má poruchu príjmu potravy, a Grady je mrzutý trošku agresívny. Alder sa začne meniť. Nevyzerá taká šťastná ako niekedy. Alder bola moja obľúbená postava, už len pre jej štýl obliekania, ktorý ešte pred pár mesiacmi bol takmer totožný s mojim. Alder sa mi zdala múdra na svoj vek.

Nájde si Dana novú lásku ? Čo myslíte? Sú tu opísané aj bežné problémy rodín napríklad ako finančné problémy. Problémy s deťmi. Myslím, že autorka brala nápad na knihu priamo z bežného života, možno aj z konkrétnej osoby.

Pri tejto knihe som sa aj smiala aj som si poplakala, len škoda, že to nebola kniha pre mňa a preto musím dať tejto knihe 3* z 5*. Túto knihu by som odporúčala starším dievčatám, alebo milovníčkam ženských románov.

Za knihu chcem poďakovať internetovému kníhkupectvu knihyprekazdeho.sk ak vás zaujala táto recenzia, tak si môžete knihu zakúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára