štvrtok 1. februára 2018

14-14 Priateľstvo naprieč storočiami


Paul Beorn, Silene Edgarová




Čítané:1/2018
Počet strán: 192
Väzba: Pevná
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2018
Žáner: fantasy

Anotácia: Hadrien a Adrien sú dvaja trinásťroční chlapci, ktorí žijú len pár kilometrov od seba vo Francúzsku. Majú problémy v škole, doma i s dievčatami – ako väčšina chlapcov v ich veku. Rozdiel medzi nimi je však v tom, že Hadrien žije v roku 1914 a Adrien v roku 2014. Ich osudy sa záhadne prepoja, keď sa pred ich domami objaví tajomná schránka a oni si začnú posielať listy. Najskôr si myslia, že píšu len vzdialenému bratrancovi, a vôbec netušia, že ich listy putujú časom. Keď si Adrien uvedomí, že Hadrien žije v minulom storočí, rozhodne sa ho varovať – blíži sa prvá svetová vojna a jeho kamarát sa musí za každú cenu ukryť!
 Veď priateľstvo znamená byť niekomu nablízko, pomáhať mu a zverovať sa so svojimi tajomstvami.


Na prvý pohľad keď som uvidela túto knihu zaujala ma obálka a taktiež aj názov. Po prečítaní anotácie som vedela, že ju musím mať. Tí, ktorý ma poznajú určite vedia, že o históriu vojen hlavne prvej a druhej svetovej sa zaujímam a knihy o takomto období rada čítam, aj keď sú často krát veľmi smutné. 

Kniha je písaná formou kapitol. V každej kapitole je aj list, ktorý píše Hadrien- Adrienovy, alebo naopak. Máme tu aj vnímanie Hadriena rok 1914, a vnímanie Adriena rok 2014.

Veľmi oceňujem u autorov, že nenaťahovali knihu. Dej zachytáva roky 1914 a 2014 môžeme sledovať chlapca z roku 1914, ktorý  nám ukazuje aký bol život v tomto roku, a aké  ambície mali deti z týchto rokov, ak si to prečítame môžeme vidieť, že deti pred 100 rokmi mali ambície študovať, vzdelávať sa aj keď nato často krát rodičia nemali peniaze tak ako v prípade Hadriena, môžeme tu taktiež vidieť dôvody smrti malých detí, ktoré sa v týchto obdobiach diali bohužiaľ úplne bežne, keďže vtedajšia medicína nebola tak vyspelá a taktiež niečo stála a rodiny na lekárov nemali peniaze. Ak si porovnáme životy týchto dvoch chlapcov Adriena a Hadriena, Adrien žije v roku 2014 a taktiež tu opisuje svoje ambície, Adrien dobrý žiak sa razom zmení na zlého žiaka, ktorý sa neučí, ktorého už nezaujíma škola. Neviem ako by túto knihu vnímali 12-13 ročné deti, keďže táto kniha je aj pre deti. Ale ja som túto knihu vnímala z pohľadu 17 ročnej a dosť som si tu uvedomovala, to ako si my deti 21. storočia, nevážime to čo máme, to o čom deti v 20.storočí mohli iba snívať, nemohli študovať nemohli cestovať, takmer každé piate dieťa sa ani nedožilo dospelosti. Táto kniha bola zaujímavá už od začiatku, prečítala som ju za 2 dni, hneď od prvej chvíle som čakala ako sa títo dvaja kamaráti dozvedia, že žijú v iných storočiach. A keď sa to dozvedeli bolo veľmi napínavé sledovať ako sa zachová Hadrien keď mu Adrien porozpráva o histórií roku 1914.  Keď som dočítala túto knihu,  teda prišla k posledným stranám takmer som sa rozplakala. Celú knihu som dúfala, že sa to stane a ono sa to stalo. 💗


Postavy Hardien a Adrien sú si veľmi podobné v oboch som sa našla. Hadrien pomáha svojej priateľke Simone, pomáha jej počas celého príbehu, robí pre jej rodinu všetko čo je v jeho silách, a presne v tomto som sa našla, aj ja by som pre iných spravila všetko čo by bolo v mojich silách. Presne takýto je aj Adrien, robí pre Hadriena takmer všetko o čo  ho Hadrien požiada, chce mu pomôcť, chce mu zachrániť život. Čo myslíte podarí sa mu to? Myslíte, že zachráni viac životov ako jeden?


Túto knihu by som odporúčala všetkým, ktorý majú radi fantasy príbehy,dobrodružstvá. Ak vás zaujíma prvá svetová  vojna, aj keď sa tu spomína len okrajovo, ale predsa len je tu spomenutá, tak aj pre vás je táto kniha.

Tejto knihe by som dala 5💓 z 5💓
💓💓💓💓💓


Za túto knihu chcem poďakovať vydavateľstvu Albatros Media, knihu si môže zakúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára