nedeľa 23. júna 2019

Kopie #2







Čítané: 06/2019
Počet strán: Lyra: 237, Gemma: 213
Väzba: Pevná
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2019


Úryvok: ZATÍMCO SE STOVKA POLICISTŮ Z CELÉHO OKRESU začala scházet na parkovišti policejní stanice v Bruinsvillu, pokuřovali, pili kafe a snažili se mrkáním zahnat z očí zbytky spánku, zatímco čtyři ohaři na vodítku cvičně očichávali boty, pneumatiky a okoralé zbytky vajíček se slaninou, která někdo upustil na zem, Gemma se probudila do deště, který se začal snášet už před několika hodinami. Někdo ji volal. Zamrkala. Vlhkost jí zamžila oči, otřela si je a zklamaně zjistila, že ten hlas volající její jméno se jí nejspíš jen zdál. Nikdo nad ní nestál, z úzké škvíry polozakrytého otvoru nad její hlavou na ni hledělo jen šedavé nebe. Gemma zvedla oči k předivu mraků, obloha jí připomínala stříbřitý lesk vzdáleného zrcadla. Nahoře se pohnul stín. Zahlédla svůj odraz, shlížející na ni z výšky, k níž upírala pohled.





Vítam Vás pri novej recenzií tento krát na knihu Kopie od autorky Lauren Oliver. Prajem Vám príjemné čítanie.

Kopie je druhý diel zo série Replika od Lauren Oliver a hovorí nám o príbehu, v ktorom sa klonujú ľudia a vytvárajú sa repliky. Keď na konci prvého diela zistí normálne dievča Gemma, že je iba replikou a replika Lyra zistí, že je normálnym človekom celý ich život sa zmení. Gemma má problém vrátiť sa do normálneho života. Príde nato, že, čo jej mocný a manipulatívny otec chce urobiť s Lyrou a Orinonom tak sa rozhodne s priateľom Petem ich varovať, avšak sami sa stanú obeťami únosu, ale nie len tak hoci akého. Lyra bola v inštitúte nakazená chorobou, ktorá ju ničí, s Orionom sa snažia nájsť niekoho, kto im pomôže Lyru vyliečiť. Myslíte, že sa im to podarí?

Hneď  v úvode chcem dať radu ľuďom takým, ako som bola ja, keď som prvýkrát otvorila túto knihu, hneď som hľadala nejaký "návod na čítanie" ako pri Replike. Avšak nič také som nikde na internete nenašla. Prečo je to takto som pochopila až na konci knihy. Totižto Lyra a Gemma sa v celej knihe stretnú iba 2x a aj to iba v dvoch kapitolách z dvadsiatich deviatich. Takže nič, ako návod nepotrebujeme.

Celá kniha je rozdelená do troch väčších celkou a dvadsiatich deviatich menších kapitol. Avšak prvá časť je hrozne nudná a pomalá, kým som sa ňou prekusala trvalo mi to zopár dní, ale zato poslednú časť som mala prečítanú za pár minút, tá bola úžasná. Trošku mi v knihe chýbal nejaký epilóg. 

Gemma ma hrozne štvala, spočiatku som ju mala rada, ale na konci tejto knihy mi prišla hrozne naivná. Kapitolu skôr som vedela, že sa dostane do problémov, avšak ona to, že je v problémoch zistí, keď už je naozaj v problémoch a musí to urýchlene riešiť? Ah, najradšej by som ju prefackala... Našťastie trošku neskôr sa uvedomila a konečne jej došlo do hlavy, že sa hlúpo správala. 





Knihe by som dala 4🌟 z 5🌟 

Za knihu na recenziu ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk, ak vás táto kniha zaujala môžte si ju zakúpiť tu.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára