utorok 12. februára 2019

Spolu to zvládneme








Čítané: 1/2019
Počet strán: 285
Väzba: brožovaná 
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania:2018


Úryvok: Zvonku sa ozve slabé zahvízdanie, signál, na ktorý netrpezlivo čakám. Odhodím paplón, vyskočím z postele, potme na seba navlečiem bundu a cez plece si prevesím puzdro s tou najvzácnejšou vecou, ktorú vlastním, s husľami. Som rozhodnutá vypadnúť, nech sa deje čokoľvek. Na chvíľu sa však ešte zastavím a započúvam sa do diania za dverami izby. Z chodby počuť mamin hlas a kroky. Nestrácam preto čas, oželiem za budnuté topánky, prebehnem k oknu, opatrne ho otvorím a vyšvihnem sa na parapet. Na druhej strane ulice si okamžite všimnem Adama. Skrýva sa v tieni stromu a snaží sa byť nenápadný, no jeho vysoká postava mojej pozornosti neunikne. Zoskočím do predzáhradky medzi mamine kríky, pribuchnem okno a uháňam ako o preteky.




Vitajte pri novej recenzií na knihu Spolu to zvládneme od autorky Miroslavy Varáčkovej. Prajem Vám príjemné čítanie,
K čítaniu tejto knihy som sa dostala len náhodou a neľutujem. Po dlhšej čítacej kríze som sa dotala k čítaniu knihy Hnev, čo si zasial a akosi som sa nevedela dostať ďalej ako na stú stránku. A preto som sa rozhodla ju odložiť a pustila som sa do tejto fantastickej knihy. Prečítala som ju asi za 3 dni. 
Príbeh hovorí o mladej talentovanej Timei Lomnickej, ktorá miluje hru na husle. Hrá aj v skupine na husle kde si vyslúžila prezývku Stakatka. Lenže jej rodičom sa jej predstavy o živote nepáčia a preto ju zamykajú v izbe nepúšťajú ju von s jej kamarátmi a nútia ju celé dni sa len učiť matematiku z ktorej prepadáva, nech sa snaží ako len chce.  A tak Timea po nociach uteká z domu aby mohla žiť hudbou. No lenže jej rodičia ju kontrolujú v izbe a tak vedia o tom, že uteká a nechcú sa zmieriť stým, že Timea má iné priority v živote. Je zamilovaná do štvrtáka Braňa, ktorý ma prezývku Rubi. Keď jej učiteľka ponúkne výlet do Berlína a zisti, že tam ide aj Rubi tak sa snaží prehovorť rodičov aby ju tam pustili. Rodičia jej to dovolia a tak Timea ide do Berlína, kde sa dostane na divokú rockovú párty. A tam sa udeje istá vec vďaka ktorej spadne z obláčika na ktorom si vystavala malý husľový zámok. 
Timeu som si obľúbila od začiatku. Páčila sa mi tým aká bola, aj napriek všetkým príkazom a zákazom si išla za svojím husľovým snom. čo myslíte podarí sa jej vysvetliť rodičom aký má sen? Pochopia ju? Pri tom konci, keď sa to celé ukončilo som sa rozplakala. A to sa mi teda nestáva len tak pri akejkoľvek knihe. Ten záver bol skvelý. 
Počas celého deja sa oboznamujeme s Timeiným životom a tak postupne ako nás hlavná hrdinka oboznamuje so svojou minulosťou, zisťujeme prečo ju jej rodičia držia tak nakrátko. Jej totiž v minulosti zomrela sestra. A postupne keď sa dozvedáme čo sa jej sestre vlastne stalo začneme chápať jej rodičov. Spočiatku som na jej rodičov nadávala nemala som ich rada, ale keď som zistila tieto okolnosti úplne som ich chápala, ale zas aj nechápala pretože to čo sa stalo jednej ich dcére sa automaticky nemusí stať aj druhej, ale ich obavy boli trošičku prehnané. 

Knihu by som odporúčala všetkým tínedžerom, ktorý si myslia, že to, že im rodičia niečo zakážu, alebo prikážu znamená, že ich rodičia sú najhorší na svete. Ja som túto vec pochopila už vo svojich 16 rokoch, aj keď som vtedy nemala ešte prečítanú túto knihu. No bohužiaľ, medzi svojimi rovesníkmi vidím, že túto jednoduchú vec viacero mladých nevie pochopiť. Tak snáď, keď si viacerý ľudia túto knihu prečítajú zmenia svoj prístup k rodičom a povinnostiam. 

Knihe by som dala 5🌟 z 5🌟 

Za knihu na recenziu ďakujem internetovému kníhkupectvu AlbatrosMedia, ak vás táto kniha zaujala môžte si ju zakúpiť tu.

2 komentáre: