utorok 3. júla 2018

Príbehy na dobrú noc pre rebelky






Čítané: 7/2018
Počet strán: 210
Väzba: pevná 
Vydavateľstvo: Albatros
Rok vydania:2018



Ahojte vítam vás pri novej recenzií na knihu Príbehy na dobrú noc pre rebelky. 

Začala by som tým prečo som si knihu vybrala. Vybrala som si ju preto, lebo sa mi veľmi páčila obálka, ale kniha má aj niečo krajšie ako obálku - obsah knihy je oveľa krajší než obálka. 
Do tejto recenzie vám nedám ani obsah, ale ani úryvok. Kvôli tomu, že táto kniha je jedna z tých, ktorú treba vidieť nie o nej čítať. Viac než textu vám sem dám obrázky z knihy. Čiže uvidíte u mňa prvýkrát niečo ako "fotorecenziu" tak poďme nato. 
Osobne si myslím, že v dnešnom svete plnom internetu, facebooku a iných sociálnych médií dnešným dievčatám, ale aj chlapcom chýba nejaká motivácia/ inšpirácia do života. Som rada, že vznikla takáto kniha, ktorú by si malo prečítať každé dievča. Aj mňa táto kniha dosť motivovala. Motivovali ma ženy ako vzpieračka -Amna Al Haddadová, alebo aj vynálezkyňa Ann Makosinskiová, tiež aj atlétka - Wilma Rudolphová a balerína - Misty Copelandová. Je tu množstvo žien, ktoré ma inšpirovali, ale tieto, ktoré som vám vymenovala asi najviac zo všetkých. 
                               
Keď som sa tak zamýšľala nad touto knihou a dátumami narodení týchto žien tak som si uvedomila, že niektoré dievčatá, ktoré sú v tejto knihe sú takmer moje rovesníčky (najmladšie dievča je len o 2 roky staršie ako ja!) a keď sa pozriem všade okolo seba a vidím svoje rovesníčky ako sa správajú som z toho aká je doba sklamaná. 
Veľmi by som chcela aby sa dnešná doba zmenila a oveľa viac dievčat by bolo tak silných ako tieto úžasné ženy. Preto dúfam, že mnoho dnešných dievčat si túto knihu prečíta a zamyslí sa nad svojim životom. A nad tým aký zmysel život vlastne má. 

Túto knihu by som odporúčala asi každému či už malým dievčatkám, alebo dospelým ženám. Spôsob života sa dá zmeniť v akomkoľvek veku a myslím si, že táto kniha je dosť veľkou inšpiráciou ako sa zmeniť a naučiť sa vážiť si samu seba - ako môžme vidieť u raperky Sonity Alizadehovej, ktorá je z Afganistanu a nabrala odvahu povedať nie, keď ju chceli predať. Ale je tu aj mnoho iných moslimských žien, ktoré do dnes nemajú takmer žiadne práva a dokázali sa nejakým spôsobom vzoprieť ich systému. 

                              

Knihu by som ohodnotila 5⭐ z 5

Za knihu na recenziu ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk a ak túto nádhernú knihu ešte nemáte určite to napravte tu.




     

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára