piatok 21. júla 2017

Štyri

Veronica Roth 

  

Počet strán:299
Väzba: pevná
Vydavateľstvo: Slovart 
Rok vydania:2015
Zo série: Divergencia

Anotácia: Veronica Roth nám tu predstaví sériu Divergencia z pohľadu Tobiasa Eatona-  Štvorka. Kniha sa delí na 7 poviedok. V poviedke Utečenec nám hovorí o Tobiasovej rozhodovacej ceremónií a dôvod prečo Tobias odíde od Sebazaprenia. V ďalšej Kandidát nám povie o Tobiasovej iniciačnej skúške do neohrozenosti.  Syn, poviedka syn tam Tobias zistí čo mu otec a taktiež aj celé sebazaprenie dlhé roky zatajovalo. Zradca, tu sa odhalí tajomstvo, o ktorom Tobias tuší od úplného začiatku, ale my sme ho zistili až v knihe Experiment. A posledné 3 poviedky ,,Prvá skokanka-Tris!´´ , ,,Opatrne, Tris´´  ,  ,,Vyzeráš super, Tris.´´  nám autorka opisuje prvé chvíle Tris v neohrozenosti z Tobiasovho pohľadu.

,,Takto označené časti sú úryvky z príbehu´´  

**Upozornenie na spojlery, ak náhodou niekto nečítal celú sériu**
Táto kniha bola dobrá, presne taká ako aj všetky ostatné zo série Divergencia. Príbeh sa odohrával prevažne v Neohrozenosti, spočiatku aj v Sebazaprení a občasne aj v iných častiach mestá. Keďže je to z Tobiasovho tak tu vystupovali postavy súvisiace s Tobiasom, Marcus, jeho matka Evelyn, Tris, a iný členovia Neohrozenosti. 

V tejto knihe sa mi niekoľko veci nepáčilo presne tak isto ako aj páčilo. Tak poďme najprv na veci ktoré sa mi páčili. 
  
,,Som slobodný´´ (poviedka Utečenec).. Tobias povie tie krásne slová, ktoré ho navždy oslobodia od jeho tyranského otca Marcusa, vysloví ju po rozhodovacej ceremónií. Veľa sa mi táto veta zapáčila, keďže to bolo na začiatku a tam bolo len opisované ako ho otec týral a bil. Konečne prišlo niečo pozitívne. 

,,Tak fajn, súhlasím, aká to bude hra?´´ (Poviedka Kandidát)..  Tobiasa sa opýtal jeho inštruktor či si ostatnými neohrozenými pôjde von zahrať typickú hru neohrozených on odpovie po chvíľkovom ´´´presviedčaní´´  tak fajn, to ma taktiež prinútilo k úsmevu, keďže Tobias sa ostatným  stránil, takýto zvyk mal ešte zo Sebazaprenia. A konečne neostal sám ale išiel s ostatnými *-* 

,,Evelyn Eatonová´´ (Poviedka Syn).. Tieto slová, toto meno ma prekvapilo najviac na celej knihe aj keď v Experimente už bola Evelyn a bolo tam ukázané, že ona naozaj žije a len musela odísť zo sebazaprenia a preto predstierala vlastnú smrť. Prekvapilo ma tu, že ona sa Tobiasovi sama ukázala a sama mu povedala to čo on v ďalšej poviedke zistil. Vôbec som nečakala, že ona sa mu sama ozve a ešte takým spôsobom ako to spravila a ako mu dala vedieť kedy a kde ho bude čakať. 

,,Chcem, aby sme sa vrátili k pôvodnej iniciačnej skúške´´ (Poviedka Zradca).. Túto vetu vysloví Tobias v noci keď príde k Maxovi vodcovi Neohrozenosti, za ním prišiel po incidente medzi prestúpenými kandidátmi, keď Edwardovi pichli do oka nôž. Páčilo sa mi to, že Tobias, inštruktor pre prestúpených kandidátov, a pracovník v Kontrolnej miestnosti sa postavil vodcovi neohrozenosti a chcel aby bolo zrušené to čo Max zaviedol. 

To by bolo z vecí ktoré sa mi natoľko páčili, že si zaslúžia byť tu v tejto recenzií a teraz poďme na veci, ktoré sa mi nepáčili. 

,,Vráti sa s opaskom´´ (Poviedka Utečenec).. Vznikol malý konflikt medzi Tobiasom a Marcusom, a Marcus to hneď riešil bitkou a zbil si vlastného syna opaskom. Sakra, prečo, prečo si zbil vlastného syna ako to vôbec dokázal zdvihnúť ruku na vlastného syna. Keby to boli reálne postavy asi by som Marcusa tak prefackala, že až keď toto dokázal spraviť. Keby aspoň zbil seberovného ale on ublíži vlastnému synovi. 

,, Pomyslím si na všetky lži, čo som kedy povedal o svojich ranách a modrinách, na všetku pravdu, ktorú som zamlčal, aby som ochránil otcove tajomstvá´´ (Poviedka Utečenec).. Úprimne Tobias?? vážne si toto spravil, to naozaj si zatajoval otcove tajomstvá a klamal všade, len aby si ich ochránil ?? Veď takýto hajzel si zaslúži aby ho spoločnosť videla takého aký naozaj je a aby ho odmietali preto aký je a nie ešte aby niekto chránil jeho tajomstvá a Marcus si veselo zastáva vysokú funkciu v sebazaprení a ešte k tomu nikto ani netuší o tom aký je to cvok. 

,,Trochu bolesti znesiem´´ (Poviedka Kandidát).. Tak takto túto vetu povie Shauna, keď ju Tobias učí techniku bitky a bránenia sa pred jej ťažkým zápasom, ktorý musí vyhrať. Tak na jednej strane sa mi to páčilo ale na druhej zase nie. Túto vetu vyslovila preto, že Tobias ju nechcel udrieť a len naznačoval údery keďže Shauna je žena a Tobias ma pred ženami úctu to sa mi páčilo, ale v situácií, že sú obaja kandidátmi do Neohrozenosti prišlo mi to také... hm... zbytočné? Mať úctu kedže si to sama vybrala, sama sa rozhodla, že ide do neohrozenosti a sama sa rozhodla, že ju z času na čas nejaký muž udrie. 

Tejto knihe by som dala 4* z 5*

Dúfam, že sa tento štýl písania recenzií aspoň niekomu páči, ak aj nie píšte mi čo treba zlepšovať a ja sa budem snažiť aby sa môj štýl páčil každému. Tak zatiaľ ahoooj *-*

                                          Nessi




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára