štvrtok 20. júla 2017

Oceán na konci ulice

Neil Gaiman 


Hneď na úvod musím povedať že táto kniha bola úžasná a hrozná zároveň, ale aj tak som si ju zamilovala a konečne po dlhom čase kniha ktorá ma naozaj prekvapila a neskončila tak ako som to predpokladala.
Anotácia: Bolo to iba jazierko pre kačky vzadu za farmou. Nebolo veľmi veľké. Lettie Hempstocková vravela, že je to oceán. Vedel som, že je to hlúposť. Vravela, že sa cezeň preplavili zo starej vlasti. Jej mama povedala, že Lettie si na to poriadne napamätá, už je to dávno a statá vlasť sa aj tak potopila. Stará pani Hempstocková, Lettina babička, vravela, že sa obe mýlia, lebo to, čo sa potopilo, nebola stará vlasť. Skutočnú starú vlasť si vraj dobre pamätá. SKutočná stará vlasť podľa nej vybuchla.
Táto kniha je o 7-ročnom chlapcovi ktorého meno nepoznáme, nikde v knihe nie je spomenuté ako sa volá. Tento chlapec ma rodinu sestra,mama,otec. žijú v Sussexe na jednej ulici na ktorej býva aj dievča menom Lettie Hempstocková. Tohto chlapca budem oslovovať iba Chlapec keďže neviem ako ho osloviť. Takže Chlapec s rodičmi nemajú peniaze a tak sa rozhodnú, že prenájmu jeho izbu a on sa presťahuje do izby svojej sestry a jeho izbu budú prenajímať. Prenájmu ju istému hľadačovi opálov, ktorý po čase im ukradne auto a spácha v ňom samovraždu, keď ho polícia nájde zavolajú chlapcovho otca a chlapec ide s ním. Keď zistia, že v aute je mŕtvy človek tak pošlu chlapca preč a ten si nájde kamarátku Lettie. S Lettie zažijú dobrodružstvo dosť nebezpečné. Úprimne ja by som toľko odvahy ako ten 7-ročný chlapec nemala ani náhodou. Chlapcovi sa v živote začnú diať čudné veci. Dosť čudné veci. Keď sa spoznal s Lettie tá mu ukázala jazierko za Hempstockovou farmou Lettie tomu hovorila oceán. Aj keď to bolo malé jazierko. Asi v polke knihy si Chlapcovi rodičia nájdu opatrovateľku Uršuľu k nej vám poviem len toľko, že je tak dotieravá, že sa mi tým až zhnusila a presne kvôli nej sa mi tá kniha začala zdať hrozná, ale samozrejme nemôžem súdiť celú knihu kvôli jednej postave. Nechcem vám veľa hovoriť k tejto knihe teda nechcem veľa prezrádzať z každej knihy, lebo pri tejto knihe som išla do čítania stým, že som nevedela o knihe ani "mäkké f" vôbec nič a knihu som si zamilovala a milo ma prekvapila síce aj nemilo ale to len na pár stranách kým sa tam tá ich opatrovateľka Uršuľa predstavovala v nepeknom svetle. Možno sa to niekomu bude páčiť čo tam robila tak váš názor ale mne sa to zdalo vrcholne nechutné a už som ani nemala chuť čítať, ale dokončila som to a bola som veľmi rada, že so to dokončila. Tak a k tejto knihe vám poviem ešte jednu veľmi dôležitú vec, ktorá sa netýka len tejto knihy ale aj všetkých kníh ktoré existujú a mali by si z tejto knihy niektorý spisovatelia brať príklad. Táto kniha má 178 strán 178 STRÁN!!!!! a bolo tam napísané toľko informácií toľko vecí taký dobrý príbeh, ktorý by tromfol aj 500 stranovú knihu v ktorej sú bez ktorých by sa kniha v pokoji zaobišla.
Tento knihe by som dala 4,5* z 5.

                                         Nessi

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára