piatok 19. marca 2021

Mesto popola #2

                                                 

 

       

Čítané:  8/2020
Počet strán: 406
Vydavateľstvo: Slovart
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2019
Úryvok:



Štyridsaťšesť ročná Judith Rumelt, ktorá píše pod pseudonymom Cassandra Clare sa narodila v Teheráne a v súčastnosti žije v Massachusetts so svojím manželom  a tromi mačkami. Je autorkou trilógie Nástroje smrti, ktorá sa neskôr rozrástla o ďalšie tri diely a z plánovajem trilógie vznikla hexalógia. Cassandre sa očividne tento svet, ktorý si vytvorila veľmi páči, a tak prišla s ďalšou trilógiou v tomto svete Pekelné stroje a práve píše ďalšiu sériu Dark Artifices.

Po veľmi dlhej dobe Vás opäť vítam pri novej recenzií na knihu Mesto popola od Cassandry Clare.  Prajem vám príjemné čítanie.

                                                    
ANOTÁCIA:

Clary si želá, aby sa jej život vrátil do normálnych koľají. Ale čo je normálne, keď je Tieňolovkyňou vraždiacou démonov, jej mama leží v kóme vyvolanej čarami a zrazu všade naokolo vidí Dolnosveťanov, ako sú vlkolaci, upíri či víly? Keby nechala tento svet za sebou, mohla by sa venovať svojmu skutočnému priateľovi Simonovi. Tieňolovci sa jej však nechcú vzdať - hlavne jej nádherne neznesiteľný brat Jace. Aby Clary zachránila svoju mamu, musí sa spojiť s nebezpečným Tieňolovcom Valentinom, ktorý je pravdepodobne šialený, určite nebezpečný a navyše je to jej otec.V New Yorku sa však dejú zvláštne veci. Niekto vraždí deti Dolnosveťanov. Je aj za týmto Valentine? A ak áno, o čo mu vlastne ide? Keď zmizne aj druhý z Nástrojov smrteľníkov - Meč smrteľníkov - prichádza desivá Inkvizítorka, aby si posvietila na Jacea. Ako ho má Clary zachrániť?




Mesto popola je kniha na ktorú len veľmi ťažko budete hľadať kritiku. Žiaľ, ja som sa na túto sériu veľmi tešila a odpočítavala dni do vydania novej edície. Tešila som sa, že si ju konečne prečítam. Verila som, že sa mi bude veľmi páčiť. Pred touto knihou som čítala od Cassie knihu polnočná dáma, ktorú som neprečítala ani do polovice. Aj napriek tomu som verila, že sa do tejto knihy zamilujem. No opak bol pravdou. Nerozumela som prečo niektorý ľudia nemajú radi knihy Cassie ( som veľmi rada, že niesom jediná😀), pretože kniha sa mi veľmi ťažko čítala a kým som ju dočítala do konca prešlo veľmi veľa mesiacov.



Myslím si, že každá postava v knihe mesto popola sa snažila dať svoj život do pôvodného stavu akoby sa predtým nič nestalo. Je tu Clary, ktorá sa stále prispôsobuje svetu Lovcov tieňov. Snaží sa žiť normálny život, ale bohužiaľ to pre ňu nie je ľahké. Jace sa snaží potlačiť svoje city k Clary od kedy zistil, že sú súrodenci. 
Páčilo sa mi, že v tejto knihe nebol dej zameraný len na Clary a Jacea, ale mohli sme spoznať aj ostatné postavy. Nato ako sa mi v prvej knihe zapáčili Clary a Jace, tak v tejto knihe sa na ich miesto postavil Magnus Bane. Bol úžasný. A v jeho tieni sa nejak Clary a Jace stratili. 
Táto recenzia sa mi veľmi ťažko píše, keďže kniha ma strašne nudila - v porovnaní s prvou knihou - mesto kostí - ktorá bola absolútna pecka a hltala som každú jej stránku, tak v tejto som pri každej druhej stránke zaspávala. 

Knihe by som dala 1⭐ z 5

Za poskytnutie recenznej knihy ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk, v prípade záujmu si môžte knihu zakúpiť tu.


  


 





























Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára