piatok 27. októbra 2017

V podstate som celkom v poriadku

 
Gail Honeyman


Pôvodný názov: Eleanor Oliphant is Completely Fine                                                          Čítané: 8/2017
Počet strán: 355
Väzba: Pevná
Vydavateľstvo: Plus-Albatros média
Rok vydania: 2017


Anotácia: Eleanor Olifantová je čudáčka. Vymyká sa všeobecným predstavám o spoločenskom správaní a má  vo zvyku povedať presne to, čo má na jazyku. V spojení s nezvyčajným výzorom- zjazvené líce,rukavica na zakrytie exému- to znamená, že Eleanor je samotárka alebo ako sama seba nazýva ,,sebestačná bytosť". V starostlivo rozvrhnutom živote a s telefonátmi od ,,mami", ktorá sedí vo väzení za neznáme zločiny, jej zdanlivo nič nechýba. Všetko sa však zmení, keď sa Eleanor zaľúbi. Spolu s citmi naplno ožijú aj jej staré, dávno potlačené rany. Až vtedy pochopí, že jediným liekom na bolestnú minulosť je otvoriť srdce priateľstvu. Krôčik po krôčiku nachádza odvahu čeliť osobným démonom a zisťuje, že život, ľudia a láska sú čímsi viac ako ju naučila jej ,,mama".



Táto kniha sa mi páčila. Nezaradila by som ju k mojím úplne obľubeným, ale bola veľmi pekná. Je tu pekne ukázaná dnešná doba, ako ťa ľudia odsúdia, len kvôli tomu ako vyzeráš. Veď kto by s kamarátil so škaredým dievčaťom? 

Eleanor mi trochu pripomínala mňa . Introvert vo svojej bubline. Eleanor má 31 rokov, žije v škótsku. Jej tvár je zjazvená, oblečené má staré oblečenie. Je opustená a sama. V dectve prežila požiar domu kedy ich chcela jej matka zavraždiť, ju aj jej sestru- zachránila sa len Eleanor. 

Keď  si nájde kamaráta Raymonda zistí čo je to priateľstvo Eleanor sa platonicky zamiluje do člena hudobnej skupiny. A začne sa meniť: kaderníctvo, kozmetika, nákupy a spoločenský život. Až padne na úplne dno. Zistí, že toto si len vyfantazírovala. 

Stane sa z nej alkoholička. Jej kamarát Raymond ju zachráni v poslednej chvíli a donúti ju navštíviť psychiatra. Po čase sa z toho dostane a svoju matku odstráni zo svojho života. A celý život sa jej zmení. Veľmi sa mi páčilo, že nabrala silu a spravila takýto veľmi odvážni krok. 

Pri takomto žánre knihy by som očakávala u´plne iný koniec, čakala som, že Eleanor a Raymond budú spolu, ale opak  bol pravdou a toto sa mi tu NAJVIAC páčilo, keďže pri takýchto typoch kníh je to takmer vždy tak. Vyhľadom nato, že o tejto autorke som vôbec nič ani len netušila táto kniha bola pre mňa obrovským prekvapením a vôbec neľutujem, že som si ju kúpila, určite ju odporúčam čítať všetkým. 💗💓

                                                                  Nessi




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára