piatok 28. júla 2017

Amy & Roger na cestě


Morgan Matson





Počet strán:418
Väzba: Brožovaná
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2013
Jazyk: český 

Anotácia: Amy se na léto dvakrát netěší. Její máma se rozhodla přestěhovat na druhý konec země a Amy má teď za úkol dovézt její auto z Kalifornie do Connecticatu. Problém je, že od té doby, co její otec temřell při autonehodě, se Amy není schopná posadit za volant. Děsí ji to. A v tu chvíli přichází na scénu Roger. prý starý přítel rodiny (jak tvrdí Amyina matka), který má také v plánu roadtrip přes půlku  Států. Nejkratší možná trasa je naplánovaná, tak stačí vyrazit... Proč to ale nevzít zábavnejší cestou? Udělat si pár zajížděk rodičům natruc a poznat Ameriku ? Pomůže to oběma, aby se vyrovnali sami se sebou a zacelili bolavé rány?

Táto kniha je NÁDHERNÁ. Strašne sa mi páčila je neskutočne roztomilá, obálka je nádherná, príbeh a celkovo obsah knihy-krása,text, fotky, proste všetko čo sa na tej ceste udialo, autorka ako sama hovorí túto cestu absolvovala. Táto kniha jednoznačne patrí k mojím obľúbeným a na mojej poličke má špeciálne miesto, pretože je krásna. 


V tejto knihe sa najčastejšie stretávame s postavami ako sú Amy a Roger, čo vyplýva už aj z názvu knihy, taktiež je tu aj Amyna mama, ale tá sa tu objavuje len prostredníctvom SMS správ, alebo telefonátov. Táto kniha sa odohráva na ceste medzi Kaliforniou a Connecticatom. 
Prvú noc strávia v Yosemitoch. Tam si museli dávať obrovský pozor pred hladnými medveďmi. Veci čo zanechávajú pachovú stopu zamykať do protimedvedej skrinky. pred chatkou v ktorej spali, Keďže do Yosemitou Amy chodila každoročne s rodinou, tak sa tam zoznámila s manželmi Summersovými. A tento rok sa tam zhodou okolností opäť stretli, ale už bez Amynej rodiny. A tak sa aj Cathy Summersová dozvedela čo sa stalo Amynmu otcovi. 
Z Colorada  sa vybrali do Kentucky.  Cestou tam prešli cez Kansas a Missouri. Po ceste do Kentucky sa stretli s ďalším Rogerovym kamarátom Drewom. Cestou medzi Coloradom a Kentucky, sa im udiali komplikácie v hoteli. Amy sa konečne dovolala jej matka a tu nastali problémy. Zistila ako sa veci majú, že Amy a Roger sú na úplne inej trase do Connecticatu,  a že neprídu do Connecticatu v deň na ktorý boli dohodnutý. 

Prečo sa vlastne na takúto cestu vybrali? 
-Amy zomrel otec pri autonehode a jej matka sa rozhodla odsťahovať sa do Connecticatu. Po smrti jej milovaného otca sa Amy začne rozpadať rodina. Matka sa odsťahuje do Connecticatu, Amy ostáva v ich dome v Kalifornií aby ukončila školský rok, jej brat Charlie je závislý od drog a tak skončí na odvykačke v Južnej Karolíne a ona ostane sama, až jedného dňa jej zavolá mama. Oznámi jej, že potrebuje previezť auto z Kalifornie do Connecticatu. Ale Amy sa od otcovej nehody bojí sadnúť za volant. A kedže Amy logicky nemôže šoférovať tak sa jej mama dohodne so svojou kamarátkou, čiže matkou Rogera, že to auto odšoféruje Roger. Je to Amyn kamarát z detstva, ale ona si ho už nepamätá a tak sa nanovo zoznámia. 

Amyna mama im naplánovala cestu cez: Kaliforniu, Nové Mexiko, Oklahomu, Indianu, Ohio, až sa dostanu do Connecticatu. Ale oni si trasu zmenili a idú cez úplne iné štáty, aby videli čo najviac z Ameriky. Prejdú cez 14 štátov.


Z Yosemitov vyrazili do ďalšieho Penzionu Beehive v Utahu, kde sa museli vydávať za niekoho iného a to za manželov Udellových, len aby sa mali kde vyspať a vydať sa na cestu ďalšej. 

Po tejto noci išli do Colorada na internát, kde sa Amy dozvedela dôvod zmeny plánu cesty z Kalifornie do Connecticatu.  Tu si spolu s Rogerom a ďalšími jeho kamarátmi užili internátnu párty, Amy spoznala nových priateľov. Spoznala aj chlapca Bradleyho ktorému zamlčala svoje skutočné meno, a vymyslela si iné a hneď potom utiekla znovu na internát kde bude nocovať. 


Už som vám asi aj veľa prezradila o knihe a tak už vám nenapíšem viac, lebo nechcem nikomu skaziť zážitok taký ako som mala ja. Môžem vám túto knihu zhrnúť do jednej vety: Najlepšie čo som za posledný rok prečítala. Keď som tu knihu dočítala ani som nechcela veriť,že príbeh končí. Tak mi bolo ľúto že sa už musím s Amy a Rogerom rozlúčiť. 


A teraz len k dvom veciam  sa chcem vyjadriť, keďže viac takýchto veci som ani v knihe nenašla.

,,Máma se rozhodla, že dům prodá, skoro okamžite po té nehodě. Se mnou a s Charliem to nekonzultovala, jen nás informovala." .. Hm no takto, jedna vec by ma zaujímala, prečo je ich matka tak bezohľadná v takej dôležitej veci ? Sama sa rozhodla presťahovať cez polku Ameriky, no dobre chápem zomrel jej manžel, deťom zomrel otec, bude jednoduchšie odíjsť a snažiť sa zabudnúť a  netrápiť sa, ale zoberme si to tak Amy a Charlie tam majú kamarátov, a teraz majú len tak odíjsť veľmi veľa kilometrov preč? A ona im to len oznámi ?? Tak toto sa mi nepáčilo, určite to malo byť inak :( 

,,Krásko?´´ zeptal se znovu a usmíval se ještě víc. ,, Máš jméno ne?´´ 
,,Hillary Udellová,´´ vykoktala jsem. ,, A už musím jít.´´.  ... Na jednej strane sa mi to páčilo ale zase aj nepáčilo...  Páčilo pretože, úprimne? Asi ani ja by som  sa nezoznamovala s úplne neznámym chlapcom na párty, kde je väčšina opitá a pod vplyvom iných látok. Nepáčilo sa mi to pretože, chcel sa sňou zoznámiť na prvý pohľad celkom fajn chlapec.

Tejto knihe patrí 5* z 5*






















Nessi





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára