nedeľa 13. mája 2018

Láska je pre bláznov. Ako som ja.

Sabine Schoderová


Čítané: 5/2018
Počet strán: 327
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Fragment 
Rok vydania:2018




Úryvok: Chvíľu sa mi páči sedieť tu takto sama a mať čas na svoje myšlienky. Potom sa moja zhúlená fantázia rozhodne cestovať do minulosti a pripomenúť mi, prečo sú narodeniny pre mňa také deprimujúce. Moji priatelia sú pre mňa všetkým. Ale niekedy to nestačí. Niekedy túžim po niečom viac.
Zrazu ma prepadne naliehavé nutkanie nájsť Mel. Zošuchnem sa zo stoličky a pristanem na tanečnom parkete. Všade sú telá, všade sú ruky. Do bokov mi narážajú lakte, okolo hrude sa mi ovíjajú ruky, prsty siahajú po mojej sukni. Krútim sa dookola a potkýnam sa. Všetko je príliš rýchle. Zachytím sa na vysokom stole a zavriem oči. Horúca červená a prenikavá modrá sa preháňajú v temnote, môj žalúdok sa vzoprie, pokúša sa zbaviť myšlienok, ktoré mi prekrúcajú rozum.

Dočerta, vôbec som si neuvedomila, aká som zhúlená. Potrebujem vzduch, čerstvý vzduch!



Kniha je o 17 ročnej Viky, ktorá ide osláviť svoje sedemnáste narodeniny a v bare sa zoznámi s členom hudobnej skupiny Jayom. Viky žije so svojím otcom, s ktorým ma hrozný vzťah. Mama jej zomrela na rakovinu pľúc, keď mala Viky 7 rokov. Z tohto dievčaťa vyrástla typická badgirl. Má najlepšiu kamarátku Mel, po boku ktorej už stavila nejaký ten rok. Mel je jej ako sa hovorí mozog. Čo sa týka školy všetko jej musí pripomínať aby nezabudla úlohy, keďže Viky musí pracovať aby sa uživila. Život nemala ľahký, keďže otec ju vôbec nemal rád. Doma trávila minimum času buď bola u Mel, alebo von, alebo u niekoho iného. Hádajte u koho :D Lenže keď sa už spoznala s Jayom, ktorý bol synom architektky a architekta,  vyviedla na hodine angličtiny jeden maličký problém a tak ju učiteľ vzal k riaditeľovi kde stretla Jaya ako vychádza po boku plačúcej matky z kancelárie riaditeľa. Keď do kancelárie vstúpila Viky, riaditeľ jej nakázal maturantnú doučovaciu skupinu v ktorej istý čas bol aj Jay. Viky sa ocitne v jednej lavici spolu s jeho "najlepším kamarátom" Davidom a začne sa dozvedať isté veci. Ako napríklad, že Jay odišiel zo školy. To, že fajčí marihuanu vedela už dlhšie, ale nevedela aký má nato dôvod. Čo myslíte aký? Nieje všetko také ako sa na prvý pohľad zdá.

Z tejto knihy som mala spočiatku zmiešané pocity. Keď som ju prvýkrát uvidela vedela som, že ju musím mať. Tá obálka sa mi veľmi páčila. A popravde o čom je táto kniha som zistila asi minútu predtým než som ju držala doma v rukách pripravená na čítanie.

Prvých 150 strán ma kniha nudila veľmi som sa ani nevedela začítať, ale potom som ju prečítala až do konca za jeden deň. Celkovo som ju čítala asi 2 alebo 3 dni.
Pri knihe zažijete taký mix pocitov, aj smiech a radosť, ale aj plač a smútok. Kniha mi trošku pripomínala knihu Na vine sú hviezdy, aj keď po prečítaní obsahu som si myslela, že to bude niečo ako kniha Frajer na záskok (vôbec netuším prečo som si to myslela), páčilo sa mi ako autorka spracovala do jednej knihy, toľko  vecí, ktoré mohla odpozorovať od nemeckej mládeže. A vlastne aj slovenskej a akejkoľvek inej. 

Už by som chcela mať v rukách pokračovanie tejto knihy, pretože naozaj sa mi páčila. Vzťah medzi Jayom a Viky, tiež aj Mel a ten hnusný David, ktorého som absolútne nemala rada. Tak mi bolo ľúto keď som bola na poslednej stránke knihy. Prelúskať sa tým začiatkom mi dalo námahu, kým som sa začítala trvalo to 2 dni, ale keď si už prejdete touto časťou ten koniec je absolútne úžasný, smutný, ale skvelý 💙

Myslím, že táto knihy je prvou knihou autorky a ak by autorka trošku popracovala na tých začiatok tak má potenciál. Napätie sa jej podarilo vytvoriť, len škoda, že nie hneď od začiatku, ale tak nemôžu byť knihy ako pre mňa stvorené s napätím od prvej po poslednú stránku. :D Každopádne túto knihu odporúčam všetkým, ktorý majú radi také oddychovky pri ktorých sa aj zasmejete, ale aj poplačete. 


Tejto knihy by som dala 4⭐ z 5 ⭐

Za poskytnutie tejto knihy ďakujem vydavateľstvu Albatros Media v prípade záujmu si knihu môžte zakúpiť  tu.

                  -Nessi

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára