štvrtok 22. marca 2018

Bleskove správy

Frank Schätzing


Čítané: 2/2017
Počet strán: 1 024
Väzba: Pevná
Vydavateľstvo: IKAR
Rok vydania: 2015
Žáner: Triler

Anotácia: Nemecký novinár Tom Hagen je hviezda. Svetové médiá sa trhajú o reportáž od neho, preberá si jedno ocenenie za druhým. Hagen sa špecializuje na bojmi zmietané krajiny Blízkeho východu a vždy prináša reportáže zo samého pekla. Až v Afganistane ho šťastena opustí. Jeho profesionálna povesť je definitívne zruinovaná, márne sa usiluje vrátiť na televízne obrazovky. Tri roky sa horko-ťažko pretĺka, až sa mu v Tel Avive dostanú do rúk materiály izraelskej kontrarozviedky. Hagen zavetrí šancu. Chytí sa jej a nevedomky spustí smrtiacu lavínu... Zoznámi sa s mladou lekárkou Yael Kahnovou a prekvapene zisťuje, že aj jeho vlastný príbeh je úzko spätý s históriou Izraela. Lenže s Yael po boku sa jeho problémy ešte len začínajú.
Napínavý triler Bleskové správy sa odohráva na pozadí príbehu dvoch židovských rodín, ktoré sa koncom 20. rokov 20. storočia prisťahovali do Palestíny. Nová krajina je plná legiend, zápasov a nádejí. Židia, Arabi i britskí kolonialisti zvádzajú urputné boje o to, kto v nej bude vládnuť.

Asi sa začnem obdivovať. Takúto knihu som za celý svoj život, ešte nikdy neprečítala.  Poviem vám dalo mi zabrať kým som túto viac než tisícstranovú tehličku prečítala. Už len kvôli množstvu strán túto knihu určite odsúdilo veľa čitateľov. Mňa zaujala anotácia hneď na prvý pohľad. Keďže mám rada takéto knihy, síce to nebolo podľa skutočných udalostí , ale aj tak sa mi to zdalo zaujímavé. Čitatelia takéhoto žánru by si túto knihu určite vychutnali plnými  dúškami.

 Na jeden strane sa mi táto kniha páčila, ale na druhej strane aj nie. Bolo náročné prelúskať sa touto knihou. Niektoré veci boli ťažšie na pochopenie, dosť mi tu vadilo to skákanie z minulosti do budúcnosti. Zaujímavé na tejto knihe bolo čítať o afganských teroristoch a arabských moslimoch vzhľadom na aktuálnu, respektíve pár mesiacov starú situáciu v Európe. Vidíme tu veľmi rozvinutý dej, ale pri knihe s takýmto počtom strán to nie je vôbec neobvyklé a ani nečakané.

Prvých skoro 250 strán bolo celkom nudných. Zoznamovali sme sa s prostredím a postavami. Tie začiatočné pasáže ma až tak  nebavia. Ale koho z nás bavia tieto začiatky kníh ?  Myslím si, že to autor mohol napísať túto rovnakú knihu, ale v kratšom podaní. Niektoré veci boli až veľmi natiahnuté.
Reportér Tom Hagen už videl veľmi veľa vecí. Cestuje po krízových oblastiach vo svete a loví obrázky a príbehy o ktoré majú záujem v krajine Toma Hagena.

Rodina Yael Kahn žije v Izraeli už štyri generácie. Počas desaťročí rodina prežíva vojny a tragédie, náboženské klamstvo, mierové rokovania, teror a vraždy - celý rozsah izraelských dejín až dodnes. Autor v tejto knihe ukazuje mnohé tváre Izraela.

Myslím si, že ľudia, ktorý až tak nepoznajú históriu Izraela , alebo sa o túto  históriu nezaujímajú tak by to nemuseli až tak dokonalé pochopiť, keďže je táto kniha popretkávaná historickými informáciami a súvislosťami.

Úryvok: Je sedem hodín ráno, trmácame sa v Toyote Land Cruiser, na hlave mám vrece zaviazané pod bradou. Látka sa mi prisala na otvorené ústa, lebo  cez nos neprúdi do pľúc dosť vzduchu, ale v skutočnosti je to iba mentálni problém. Tkanina je priepustná, ostatné je zvyk. Drkoceme po vytlčených horských cestách, nič nevidím a zadné sedadlo ma udiera do krížov. Dá sa na čosi také zvyknúť? 


Moje celkove  hodnotenie tejto knihy je 3* z 5*. Nemôžem túto knihu ohodnotiť len kladne. Negatívom tu ostáva už spomínaná dĺžka knihy. Podľa mňa ako som už spomínala mohla byť táto kniha aj kratšia, ale čo už. Autor sa rozhodol pre takúto dĺžku knihy.
Ďalším negatívom začo som musela tejto knihe strhnúť ďalší bod je to, že kniha má niektoré pasáže náročnejšie na pochopenie. A mladší čitateľ ako ja nemusí pochopiť úplne všetky súvislosti. Schätzing opisuje základné prvky konfliktu na Blízkom východe aj zábavné.


Chcem poďakovať internetovému kníhkupectvu knihyprekazdeho.sk zato, že mi poskytli túto knihu, zakúpiť si ju môžte tu.

-Nessi

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára