sobota 26. augusta 2017

Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru

Benjamin Alire Sáenz






Počet strán:366
Väzba:Pevná
Vydavateľstvo: slovart
Rok vydania:2016
Jazyk: slovenský


Anotácia: Príbeh o priateľstve dvoch chlapcov, ktoré je ako vesmír: magické a bez hraníc. O priateľstve, vďaka ktorému objavia pravdy nielen o sebe, ale aj o ľuďoch, akými by raz chceli byť. 
Dante vie plávať. Ari nie. Dante je výrečný a sebaistý. Ari ťažko hľadá správne slová a v ničom si nedôveruje. Danteho pohlcuje poézia a umenie. Ari sa utápa v spomienkach na staršieho brata, ktorý skončil v base. Nikto by  nečakal, že chlapcovi ako Dante s jedinečným pohľadom na svet sa podarí zbúrať múry, čo si okolo seba vystaval Ari. 
Keď sa Ari a Dante stretnú, vznikne medzi nimi puto, ktoré odhalí pravdu skrytú v hĺbke duše. Pomôže im spoznať, akými ľuďmi by sa raz chceli stať. No do cesty sa im stavia mnoho prekážok a len vďaka viere v seba a sile ich priateľstva vyťažia zo života najviac. 


Hlavnými postavami sú Aristoteles Mendoza a Dante Quintana. Taktiež tu často vystupujú aj ich rodičia. Časť deja opisuje Danteho život v Chicagu, zvyšok deja sa odohráva v El Pase. V roku 1987/1988.



 Problémom môjho života bolo, že ho vymyslel niekto iný. 

 Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru. Nádherná kniha, doslova som ju zhltla za 2 dni. Krásne opisuje pravé priateľstvo po ktorom by mohol túžiť takmer každý, a kto takéto kamarátstvo má môže si povedať, že je naozaj šťastný. 

Túto knihu som mala doma polroka a teraz som sa rozhodla ju prečítať, vôbec som netušila o čom je, a bola som veľmi milo prekvapená, že je taká krásna. Kúpila som si ju len na základe toho ako o nej každý hovoril, že je krásna. A ľutujem, že som si ju neprečítala skôr. 

V oboch som sa trochu videla v Arim, pretože je taký osamelý a samotár a v Dantem, pretože miluje umenie a poéziu. Oboch som ich mala veľmi rada, presne tak ako celú knihu, príbeh. Aj pri tejto knihe som plakala. Neviem čím to bude, ale v poslednej dobe plačem takmer pri každej druhej knihe 😓💘.

 Ako som už písala túto knihu som veľmi rýchlo prečítala, poznáte ten pocit, keď zatvoríte poslednú stránku knihy a príde vám tak ľúto, že to už muselo skončiť? Tak ja som presne toto prežívala pri tejto knihe, veľmi by som si priala aby to malo nejaké pokračovanie, aby som mohla vedieť ako to bude ďalej s Arim a Dantem. Bolo mi to veľmi ľúto keď som zatvorila poslednú stránku. 😢

 Niekedy stačí, ak ľuďom poviete pravdu. Neuveria 
vám. A potom vás nechajú osamote.


Ja ani vlastne neviem čo o tejto knihe napísať, dúfam, že postačí ak napíšem, že bola naozaj NÁDHERNÁ a nemala by chýbať u nikoho kto miluje knihy. 💕💓


Nessi

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára