piatok 8. marca 2019

Porcelánová láska



Čítané: 3/2019
Počet strán: 238
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Elist
Rok vydania:2017

Úryvok: ,,Netrieskaj tými dverami, Viktor!" Ako malé trucovité decko opätovne otvoril vchodové dvere domu, v ktorom bývali tri generácie a z celej sily do nich vrazil päsťou. Zabuchli sa s ešte ohromnšjsím buchotom. Nespomínal si, že by sa niekedy takto správal. Ale na druhej strane si ani nepamätal, že by sa v minulosti dozvedel niečo také hrozné. 
Do predsiene vbehla jeho mama: ,,Čo robíš?" Ruky zababrané od cesta držala pred sebou. 
,,Nič," zaškrípal pomedzi zuby ,, prievan."
,,Poď si dať polievku," zaškriekala rozkazovačne, a zároveň istým spôsobom materinsky, a smerovala naspäť do miestnosti, z ktorej vyšla. 


                                 

Ahojte, vítam Vás pri novej recenzií na knihu Porcelánová láska  od slovenskej autorky Kristíny Ježovičovej. Prajem Vám príjemné čítanie.

Knihy nám hovorí o mladom dievčati Stele, ktorá žije so svojou nevlastnou matkou, ktorá trpí rakovinou prsníka. A celkovo jej rodina prechádza krízou, ktorú Stela nevie prekonať a celá táto kríza ju zvnútra ničí. Mala najlepšieho priateľa Viktora, ktorý bol však dlho preč a tak neboli v takom kontakte ako keby bol doma. Avšak Viktor sa vráti a zisťuje, že Stela sa okolo seba vytvorila hrubé múry zatrpknutosti a samoty. Podarí sa Viktorovi znova prebúrať tieto múry a začne mu Stela opäť dôverovať? 

Na úvod by som Vám chcela povedať prečo som si knihu vybrala. Ak sa poriadne zahľadíte na úvodnú fotografiu tak musíte zbadať to čo som zbadala ja keď som prvý krát uvidela túto knihu. Tá obálka je nádherná. A v skutočnosti ešte krajšia ako na obrázku. Táto kniha určite patrí do kategórie láska na prvý pohľad a dosť často sa mi stáva, že takéto knihy si zamilujem, prečítam a sklamú ma, Žiaľ takto to bolo aj pri tejto knihe.
V knihe máme dve dejové linky. Prvá je zo súčastného storočia a rozpráva príbeh o Stele a jej živote. Druhá je z  19. storočia a rozpráva príbeh o mladej žene Emilly, ktorá taktiež trpela rakovinou prsníka a kvôli tomu oň prišla. 

Obe ženy mi prišli ako veľké bojovníčky. Stela kvôli tomu ako sa pomaličky sama dokázala so všetkým vyrovnávať a preukazovala veľkú oddanosť rodine. Myslíte, že sa jej podarí so všetkým vyrovnať, alebo sa bude naďalej trápiť?  Emilly sa pre mňa stala bojovníčkou pretože sa jej podarilo prežiť to utrpenie, ktoré musela prežívať počas choroby, liečby a vlastne aj počas manželstva. 

Pred nedávnom som vám priniesla recenziu na knihu Nevyslovené od tej istej autorky a tá kniha sa mi páčila oveľa viac ako kniha Porcelánová láska. Možno to bude tým, že historické romance vôbec nečítam a nevyhľadávam. Avšak ďalším mojím problémom môže byť to, že táto kniha je voľným pokračovaním knihy Milenkine prsia, ktorú som ja nikdy nečítala a žiaľ to, že táto kniha je pokračovanie inej knihy som zistila až keď som sa pustila do tejto knihy a už bolo neskoro. 
Aj keď sa mi kniha nepáčila tak autorka si na nej dala veľa námahy a určite si táto kniha zaslúži viac pozornosti ako sa jej dostáva, už len preto, že autorka dokázala tieto dva príbehy fantasticky prepojiť a my sme sa razom ocitli v 19. storočí  a zas o pár riadkov (strán) sme boli znova v prítomnosti v 21. storočí. 

Miestami mi prišiel príbeh trošku "drasticky", ale ak ste už počuli o tejto autorke alebo od nej čokoľvek čítali určite viete, že všetko povie hneď na rovinu a nedáva si servítku pred ústa a práva pre túto jej  vlastnosť sa nám tu miestami objavuje aj hrozne veľa krvi, bolesti a utrpenia hlavne čo sa týka Emilly.  Občas mi čítanie bolo až nepríjemné keď som si predstavila koľko bolesti sa dostávala kvôli ochoreniu Emilly. 

Ešte by som Vám chcela povedať, že kniha nieje delená na kapitoly, alebo iné časti knihy. Je to jeden súvislý príbeh čo mne trošku prekážalo, keďže nemám rada takto písané knihy. 

Knihu odporúčam hlavne tým, ktorý majú radi lásku, krásne citáty a hlavne historické romance. Ak patríte do skupiny týchto čitateľov tak určite neváhajte a knihu si prečítajte. 

Knihe by som dala 3 🌟 z 5🌟 

Za knihu na recenziu by som chcela poďakovať vydavateľstvu Elist , ak ste stále nečítali túto úžasnú sériu napravte to tu. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára