piatok 31. augusta 2018

Ako sa zamilovať do blázna



                                   



                                       

Čítané: 8/2018
Počet strán: 27
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Yoli
Rok vydania:2018

Úryvok:  Dvere na chatke sa zamkýnajú zvnútra jediným dostupným kľúčom. S taškou na pleci zízam na tú striebristú vec, akoby mala ku mne prehovoriť. Toto isto nie je legálne. ,,Z bezpečnostných dôvodov sa na noc zamykáme. A v chatke s vami spím ja," oznámi Madison a potiahne za kľúčik, ktorý jej visí na krku. Dotkne sa mojej ruky. Jej fuksiové dokonale nalakované nechty sa mi odtláčajú do kože.
                ,, Mám sa tu niečoho báť?" spýtam sa
                Madison neodpovie priamo. Uškrnie sa a zamyslene nakloní hlavu. Pritom si skúma končeky zapletených dlhých hnedých vlasov.


                                              
Celá kniha sa točí okolo šestnásťročnej  Zander, ktorá pochádza z Arizony. Jedného dňa ju rodičia prihlásili do päť týždňového tábora pre problémové deti v Michigane. Zander má pocit, že medzi tieto problémové deti nazapadá. Spoznáva v tábore Cassie, ktorá je jej spolubývajúca a tvrdí o sebe, že je manicko-depresívno-bipolárno-anorektická osoba (musím povedať, že práve kvôli tomuto dievčaťu som knihu začala čítať). Spolu s Cassie sa Zander vydáva na nočné potulky táborom, ktoré sú zakázané a zažijú rôzne zážitky a pomaly sa spriatelia a sú z nich veľké kamarátky.

Kniha sa mi čítala ľahko to musím uviesť hneď na začiatok, bolo to také milé, letné čítanie a veľmi ma to bavilo. Aj, keď možno na prvý pohľad nenájdete v tejto knihe nejaké posolstvo, ale ak sa zamyslíte hlbšie nad dejom zistíte, čo vám chce autorka vlastne povedať, a to sa mi veľmi páčilo.

Celým príbehom nám Zander a Cassie rozprávajú o svojom živote, aký bol pred nástupom do tábora a odhaľujú nám svoje tajomstvá. Na konci knihy zistíme tajomstvo jedného z dievčat, ktoré by som vôbec nečakala, ale potom odhalení mi už bol záver knihy jasný, už som vedela presne, ako kniha skončí, čiže posledných asi 50 strán je predvídateľných.

V knihe je šesť väčších  kapitol, a to - Poznať sám seba, Tímová práca, Dôvera, Odvaha, Vytrvalosť, Nádej - a tridsaťštyri menších kapitol. V každej väčšej kapitole sa hlavné postavy učia to, ako je nazvaná kapitola, a to sa mi veľmi páčilo, ako to autorka spracovala.

Ako som už spomínala, kniha bola na konci trošku predvídateľná a predčasne ukončená. Chýbal mi tam epilóg a niečo ako "A, čo bude teraz?".  Keď som dočítala poslednú stránku neverila som, že je to naozaj posledná stránka a chýbalo mi tam ešte zopár stránok, to je asi jediná chyba knihy.

Tejto knihe by som dala 5⭐z 5 


Za knihu na recenziu by som chcela poďakovať internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk, ak ste stále nečítali túto knihu napravte to tu.

                                                                                            

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára