štvrtok 19. júla 2018

Dievča, ktoré čítalo v metre










Čítané: 7/2018
Počet strán: 184
Väzba: pevná
Vydavateľstvo: MOTTO
Rok vydania:2018


Úryvok: Muž v zelenom klobúku nastupoval vždy na Bercy, vždy prednými dverami vagóna, a presne o sedemnásť minút vystupoval tými istými dverami na stanici La Motte-Piquet-Grenelle – v dni, keď sa stanice, zvonenia a kovové buchnutia pravidelne striedajú, v dni, keď nebýva mimoriadny nával, havárie, poplach, štrajk či nútené zastávky z dôvodu regulácie dopravy. V obyčajné dni. V dni, keď má človek dojem, že je súčasťou naolejovanej mašiny, veľkého mechanického telesa, v ktorom každý, či chce, či nechce, má svoje miesto a svoju úlohu. V tie dni sa Juliette, schovaná za slnečnými okuliarmi v tvare motýľa a vo veľkom šále, ktorý uplietla stará mama Adrienne v roku 1975 pre svoju dcéru, v šále dlhom dva a pol metra – ak meriame presne – vyblednutej modrej farby, akú majú tie vzdialené kopce v lete o šiestej večer – a aj to nie hocikde, ale na výšinách Prades, keď pozeráme smerom na Canigou –, v duchu pýtala, či je jej existencia na tomto svete dôležitejšia než existencia pavúka, ktorého v to ráno utopila počas sprchovania.




Dievča, ktoré čítalo v metre nám rozpráva príbeh, ktorý je snom asi všetkých čo  milujú knihy. Mladá Juliette cestuje každý deň metrom do práce a pozoruje ľudí, ktorý čítajú knihy. Až jedného dňa vystúpi o dve zastávky skôr než vždy. A narazí na dvor, kde je v bráne medzi pravou a ľavou časťou brány založená kniha. Neskôr zisťuje prečo sa tam tá kniha nachádza, až jedného dňa zmizne. čo myslíte čo sa vtedy stalo? V dome za touto bránou nachádza antikvariát, ale nie obyčajný antikvariát. Nachádza antikvariát kde sa rozdávajú knihy. Úprimne byť jednou z roznášačov týchto kníh tak som najšťastnejší človek na svete. Títo roznášači dávajú knihy ľuďom na ulici a robia im radosť. Juliette v tomto antikvariáte spoznáva pána Solimana a jeho dcéru s ktorými sa zblíži a stanú sa z nich kamaráti. No, ale vo všetkom musí byť nejaký háčik. Ale aký? Nato už musíte prísť sami po prečítaní tejto maličkej, tenučkej knižôčky. 

Ako vždy začnem tým, prečo som sa rozhodla si túto knižôčku prečítať. Obálka je nádherná, námet je nádherný a ešte k tomu je maličká a tenučká. čo viac si priať? Knihu,ktorú prečítate za jeden deň s krásnym námetom, hah, no za jeden deň asi nie. A to som si myslela, že ju prečítam za jeden deň, ale nie - opak bol pravdou. Túto knihu som čítala asi 4 dni. Počas čítania som sa strašne pomaličky posúvala. Nedokázala som sa na viac než 40-50 strán sústrediť. Táto kniha je skôr pre ľudí, ktorý čítajú pred spaním, alebo ráno po zobudení a nie celé dni. Iste viete, že nemám rada keď rozčítam veľa kníh, ale pri tejto to inak nešlo a tak som čítala túto ráno a večer - pred a po spánku -  cez deň inú aby som túto dočítala, lebo som sa vážne nevedela sústrediť a dosť ma to trápilo, keď už som sa tak veľmi na tú knihu tešila. 

Dej bol celkom predvídateľný, po nejakej tej stránke v deji som už tušila čo sa asi stane, ale verila som, že sa to nestane.Veľmi som nechcela aby sa to stalo :(  a keď to prišlo bola som dosť smutná, ale ten koniec bol fajn, páčilo sa mi ako to autorka ukončila. Musím povedať, že tu bola aj napínavá časť čo trošku vylepšila moje hodnotenie. Keď sa stalo to čo som nechcela aby sa stalo (hmm, vyjadrujem sa dosť vtipne, ale nemôžem vám povedať čo sa tam stane, lebo je to spojler celej knihy a nenavideli by ste ma :D ), veľmi som chcela vedieť čo bude ďalej, ale žiaľ aj tá napínavá scénka trvala asi len 10-15 strán. Tak, ale čo už, verím, že táto autorka bude mať ešte veľa oveľa lepších kníh. 

Tejto knihe by som dala 3⭐ z 5⭐

Za poskytnutie tejto knihy ďakujem vydavateľstvu AlbatrosMedia a ak by ste si ju chceli prečítať tak si ju môžte zakúpiť tu.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára