piatok 4. mája 2018

Univerzita výnimočných #2

Joelle Charbonneau







Čítané: 4/2018
Počet strán: 295
Väzba: brožovaná
Vydavateľstvo: Fragment 
Rok vydania:2018
Žáner: fantasy

Úryvok: Nadišiel deň skúšky.  Stiahla som si cez predlaktie chladivú látku rukáva a zakryla päť dlhých škľabiacich sa jaziev. Potom som sa pozrela na seba do zrkadla. Sivé  nohavice. Modrá tunika s dlhými rukávmi. Strieborný náramok  s jednou hviezdou. Tá hviezda a tmavé kruhy pod unavenými očami svedčili o tom, že som študentka prvého ročníka na univerzite. Aj na mojich spolužiakov bolo vidieť podobné dôkazy, že včera študovali dlho do noci. Po šiestich mesiacoch spoločných úvodných seminárov nás všetkých dvadsiatich čaká záverečná skúška, potom nás rozdelia na študijné odbory, ktorými sa budeme venovať po celý zvyšok života. 


Neodporúčam čítať čitateľom, ktorý nečítali prvú časť série.


Keď Cia prekoná nebezpečné nástrahy skúšky, čaká ja ďalšia skúška aby sa začlenila medzi žiakov univerzity, pri ktorej taktiež zomierajú študenti. Cia sa rozhodne utiecť a vrátiť sa k rodine. Myslíte, že sa vráti? Podarí sa jej utiecť zlému doktorovi Barnesovi?

Tak ako aj prvá časť, páčila sa mi aj táto, Ciu a Tomasa mám rada, obľúbila som si aj Michala, taktiež aj Ciinho o pár rokov staršieho spolužiaka Iana Maassa, Ako všetci študenti aj Cia dostane ešte jeden predmet naviac praktické cvičenie, kde sa ocitne na najvyššom poste a to hneď v kancelárii prezidentky, zato ju niektorý študenti chcú zabiť. Čo myslíte ako proti tomu Cia bojuje?

Cia je veľmi úspešná a výborná študentka, učitelia ju zavalia obrovským množstvom úloh, predmetov, ale ona nedá nič vedieť o tom, že nestíha, všetko zvláda. Veľmi sa mi páčil jej prístup, k štúdiu, jej odhodlanie niečo zmeniť. Obdivujem akú odvahu do nej autorka vložila, sama by som asi ako taký oslík plnila všetko čo mi zadajú a bála by som sa o vlastný život, ale Cia je iná odvážna.
Prekvapil ma aj jeden študent z Tosu, ktorý sa pridal k Cii a Tomasovi, len dúfam, že ma v ďalšom diely série nesklame :(

Zo začiatku som nevedela čo od knihy očakávať, bála som sa, že ma sklame, keďže som počula, že je slabšia než prvý diel, mne sa ani nezdala slabšia mne prišla takmer rovnaká bola tam síce trošičku menej akcie, ale aj tak to bolo skvelo napísané.

Nepáčilo sa mi trošku riešenie ako ich nútia podľa testu študovať jednotlivé odbory, predstavte si, že vás zaujíma biológia, ale vás donútia študovať štátnu správu a celý život v tomto odbore pracovať, lebo nejaký osemhodinový test to takto ukázal. Ja by som to nevydržala :D Vy áno? Vydržali  by ste celý život robiť jednu prácu? 

Mám na vás otázočku. Čítali ste túto sériu? Čo si myslíte o poslednej časti? Je taká dobrá ako tieto predošlé 2 ? Páčila sa vám táto séria? 

Tejto knihy by som dala 4,5⭐ z 5 ⭐

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Albatros Media , knihu si môžte zakúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára